Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Хто є суб’єктом адмінвідповідальності, які підстави та порядок її застосування й оскарження

11.09.2019 872 0 0

На сьогодні порядок застосування адмінвідповідальності контролюючими органами регламентовано КУпАП та іншими законами України. Відповідно до ст. 9 КУпАП адмінправопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адмінвідповідальність. Адмінвідповідальність за правопорушення, передбачені КУпАП та іншими законами, настає, якщо порушення за своїм характером не тягнуть за собою кримінальної відповідальності.

Адмінвідповідальність настає за умови:

  • наявності події, яка передбачає адмінвідповідальність;
  • наявності складу правопорушення.

Підставою для застосування адмінвідповідальності є встановлення факту вчинення адмінправопорушення чи проступку.

Слід також ураховувати, що юридичні особи (підприємства, установи, організації) не є суб’єктами адмінвідповідальності. Норми КУпАП визначають як суб’єктів адмінвідповідальності лише фізичних осіб, зокрема посадових осіб. Також посадові особи підлягають адмінвідповідальності за адмінправопорушення, пов’язані з недотриманням установлених правил у сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи, здоров’я населення та інших правил, забезпечення виконання яких включено до їхніх службових обов’язків.

Під посадовою особою слід розуміти особливу категорію службовців державних, комунальних і громадських органів, установ, організацій, які займають постійно або тимчасово, за призначенням, вибором чи в іншому встановленому порядку передбачені штатним розписом посади та повноважні здійснювати юридично значимі дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення правовідносин.

Повна версія доступна тільки передплатникам