Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Інвентаризація пенсійних справ: що це дасть

21.11.2018 1621 0 1

Тема інвентаризації наприкінці року не сходить зі шпальт бухгалтерських видань. Тож у нас вона зазвичай асоціюється лише з перевіркою активів та зобов'язань на підприємствах, в установах. Проте останнім часом багато говорять про інвентаризацію пенсійних справ. Як і для чого вона проводитиметься, спробуємо розібратись.

Що є передумовою проведення інвентаризації пенсійних справ?

До завдань, що покладаються на ПФУ згідно з Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим постановою КМУ від 23.07.14 р. № 280, належить організація, координація та контроль роботи територіальних органів, зокрема, щодо:

  • забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами, іноземцями вимог актів законодавства про пенсійне забезпечення;
  • унесення відомостей до реєстру застрахованих осіб та їх використання;
  • здійснення контролю за достовірністю документів, поданих для призначення пенсії, призначенням (перерахунком) і виплатою пенсій та іншими виплатами, що здійснюються за рахунок коштів ПФУ;
  • застосування штрафних санкцій, передбачених законом, тощо.

Тож із метою перевірки правильності призначення та виплати пенсій, а також упровадження електронних пенсійних справ на базі централізованих інформаційних технологій у 2018–2019 роках згідно з постановою правління ПФУ від 03.09.18 р. № 19-1 (далі – Постанова № 19-1) проводитиметься інвентаризація пенсійних справ.

Додамо: головні управління ПФУ в областях, м. Києві мають провести інвентаризацію пенсійних справ одержувачів пенсій (щомісячного довічного грошового утримання) до 31.08.19 р. (крім справ внутрішньо переміщених осіб), а до 01.10.19 р. – подати один примірник акта інвентаризації до ПФУ.

Повна версія доступна тільки передплатникам