Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Сім аргументів на користь приватизації або Чому держава та економіка стануть ефективнішими після приватизації державних активів

01.09.2022

«Новий Закон України (№2468-ІХ) створює для приватизаційного процесу покращені правила та умови. Вже напрацьовані підзаконні акти, де будуть деталізовані механізми реалізації законодавчих норм. Отримали цей результат, в першу чергу, завдяки політичній волі вищого керівництва країни, а також синергії зусиль Фонду держмайна, народних депутатів України - членів Комітету з питань економічного розвитку та усіх стейкхолдерів. Вони дали свої правки, зауваження та висловили власне бачення про те, якою мусить бути нова приватизація». Про це повідомила виконуюча обов’язки Голови Фонду державного майна України Ольга Батова.
«Позбавити державу від невластивої їй функції управління бізнесом - важливе завдання, яке слід виконати в процесі приватизації. Тоді вона зможе сконцентруватися на створенні сприятливого інвестиційного клімату, соціальних функціях, розвитку стратегічної інфраструктури, безпекових питаннях. В Україні досі близько 3,5 тис. державних підприємств. Для порівняння: в Австралії - 9, в Швеції - 46, в Литві - 91. Приватний власник, що ризикує власними грошима, - це завжди краще, ніж державний менеджер, який не ризикує нічим, крім коштів платників податків», - відзначила вона.

На думку Ольги Батової, існує сім основних, але не вичерпних, причин чому приватний власник є більш ефективним за державу:

«1. Бюрократія та швидкість прийняття рішень. У приватному бізнесі є можливість прийняття швидких рішень, часто ризикованих рішень. В кризові часи взагалі швидкість прийняття рішень є ключовим фактором виживання. Коли підприємство у державній власності - про швидкі рішення треба забути. А про ризиковані - тим паче.

2. Дозволено лише те, що прямо передбачено. Наприклад, в кризу приватний бізнес може працювати, продаючи якусь частину продукції протягом певного часу нижче собівартості її виробництва. Це може бути для виживання, для збереження колективу, для захоплення частини ринку. В державному підприємстві продаж продукції нижче собівартості - це кримінальна справа за нанесення збитків державі.

3. Скільки дивідендів чи частини чистого прибутку забирає держава з підприємств державного сектору економіки? Від 50 до 90% кожного року. Скільки забирає приватний власник? Іноді роками забирає нуль. Так як бізнес постійно потребує розвитку та інвестицій. З такою дивідендною політикою, як у держави, - лише питання часу, коли підприємство збанкрутує через відсутність модернізації та капіталовкладень.

4. Інвестиції. Як часто держава інвестує кошти з державного бюджету у свої підприємства? І головне - коли це робиться для розвитку, модернізації, а не для покриття збитків чи виплати заробітних плат?

5. У приватного бізнесу є власник, який кожного ранку прокидається з думкою, як зробити бізнес більш ефективним, більш прибутковим. Приватний власник має стратегію на декілька років, яку невпинно реалізує? Що мають державні підприємства? Плинність кадрів та керівників органів управління.

https://www.rada.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.03.2025
Щодо обов'язку роботодавця зберігати трудові книжки працівників
Влаштувалася нещодавно на роботу і хочу, щоб моя трудова книжка зберігалася у роботодавця, написала про це заяву. Однак роботодавець відповів, що трудова книжка має зберігатися у працівника, бо його може бути оштрафовано за порушення правил зберігання трудових книжок. Чи може роботодавець на підстав...
12.03.2025
Лист Мінекономіки: Щодо розрахунку середньої заробітної плати
Лист Мінекономіки від 07.03.2025 № 2704-25/20968-01 щодо розрахунку середньої заробітної плати
08.04.2025
Лист ПФУ: Щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за сумісництвом
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ   ЛИСТ від 28.03.2025 р. № 2800-030401-8/20889   (Витяг)   Розглянувши [...] запит [...] щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за суміс...
Нове
06.06.2025
Зміни в законодавстві з 02 червня по 06 червня 2025 року
Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 28.05.2025) Мінрозвитку наказом від 28.05.2025 № 910 внесло зміни до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (не набрав чинності). Прийнято Закон щодо грошової ко...
06.06.2025
Підписано Закон, який дозволить громадам використовувати «гуманітарний» транспорт для пасажирських перевезень
5 червня 2025 року Президент України підписав Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо задоволення потреб населення у перевезеннях в умовах воєнного стану» (законопроєкт № 12177-1). Як повідомлялося, Закон надає можливість визнавати гуманітарною допомогою громадський тран...
06.06.2025
ВРУ підтримала законопроект про адмінзбір №4380 в першому читанні: новий поштовх для розвитку ЦНАПів і громад
Верховна Рада України зробила важливий крок на користь громад — законопроект №4380 «Про адміністративний збір» прийнято за основу. Децентралізація — це не лише передача повноважень, а й фінансова спроможність їх реалізувати. Законопроект №4380 — це крок до системної п...
Центр сповіщень