Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Функції фондів соцстраху та безробіття можуть передати ПФУ

09.04.2021 67 0 0

02 квітня 2021 року Комітет провів робочу нараду з Пенсійним фондом України щодо можливостей фонду забезпечити на своїй базі адміністрування функцій Фонду соціального страхування (далі - ФСС) та Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд на випадок безробіття).

Питання об’єднання фондів вже давно обговорюється у вищих органах влади, зокрема, через неефективне управління ФСС та Фондом на випадок безробіття, їх збитковість, яка покривається за рахунок дотацій з Державного бюджету, а також відсутність контрольної частки впливу на діяльність фондів з боку держави.

Об’єднання адміністративних структур Пенсійного фонду України та вищевказаних фондів не лише скоротить видатки на їх діяльність, а й підвищить якість та виконання основних завдань, пов’язаних із соціальними виплатами, таких як: допомога на випадок тимчасової непрацездатності, допомога по вагітності та пологах та інше.

Наразі велика кількість громадян скаржиться на 2-3 місячні затримки у виплатах «лікарняних» та «декретних». Втім жодного разу правління Фонду соціального страхування не зверталося до держави з приводу того, що їх недофінансовано. Більше того, вони не дають прогнозної величини витрат Фонду на наступний рік. Враховуючи величезну соціальну відповідальність, реорганізація фонду має відбутися якнайшвидше.

Під час зустрічі з народними депутатами – членами Комітету, голова правління Пенсійного фонду України Євгеній Капінус презентував організацію роботи органів фонду в частині обслуговування фізичних та юридичних осіб, можливості обробки та збереження інформації про них, а також забезпечення безпеки та технічного захисту інформації про клієнтів фонду.

За словами Євгенія Капінуса, наразі Пенсійний фонд України обслуговує 11,1 млн пенсіонерів, а також адмініструє даними про 12,8 млн застрахованих громадян, які в процесі своєї трудової діяльності формують єдиний соціальний внесок, за рахунок якого здійснюється діяльність ПФУ, ФСС та Фонду на випадок безробіття. При цьому, в Реєстрі застрахованих осіб наявна інформація про трудові відносини за періоди починаючи з 2000 року.

Загальна сума видатків Пенсійного фонду України у 2020 році склала 479,3 млрд. грн, з них на виплату пенсій – 466,9 млрд. грн. Водночас, в минулому році Пенсійний фонд забезпечив виплату допомоги у зв’язку з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19 для 9,9 млн. пенсіонерів у розмірі 1000 гривень, а також виплату одноразової допомоги 450,8 тис застрахованим особам, які втрачали частину заробітної плати чи доходу через запровадження додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, у розмірі 8000 гривень, за рахунок коштів Державного бюджету.

Варто зазначити, що у листопаді 2020 році введено в експлуатацію Моніторинговий центр ПФУ, який цілодобово забезпечує моніторинг функціональних процесів, безпековий контроль за станом інформаційних потоків, апаратного та мережевого обладнання, кіберзахист інформаційних технологій.

До 2025 року Пенсійний фонд України планує запровадити міжнародні стандарти фінансової звітності в системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Крім того, Пенсійний фонд України забезпечив просту та швидку взаємодію з громадянами. Зокрема, в 2020 році були впроваджені нові сервіси: «Пенсійний калькулятор», «Електронна трудова книжка», «Автоматичне призначення пенсії», а також мобільний додаток «Пенсійний фонд», що надає доступ громадянам до електронних сервісів ПФУ з мобільних пристроїв (телефона та планшета) з використанням КЕП, BankID або попередньої реєстрації на веб-порталі. За допомогою цього додатку можна повноцінно користуватися особистим електронним кабінетом, звертатися до Пенсійного фонду та отримувати відповіді, без відвідування фонду.

Контакт – центр Пенсійного фонду України щодня опрацьовує в середньому близько 2,5 тисяч дзвінків громадян. З січня 2020 року при центрі створено можливість звернення за консультацією для людей з порушеннями слуху із застосуванням сучасних IT-технологій.

За підсумками робочої наради народні депутати України-члени Комітету обговорили варіанти законодавчого вирішення питання об’єднання фондів та гарантування своєчасного та повного загальнодержавного страхового захисту громадян України.

komspip

Коментарі до матеріалу