Роз’яснення Держпраці
Про можливість та правильність оформлення та відправлення кадрових документів (заяв про надання відпусток, переведення, звільнення тощо) в електронному вигляді або різними засобами телекомунікаційного зв’язку
Сьогоднішні умови здебільшого не дають змоги працівникам подавати необхідні заяви у паперовому вигляді з власноручними підписами, як ми це робимо зазвичай.
Звертаємо увагу! Оскільки законодавство не містить певних форм та обсягів таких заяв, вони можуть бути складені у будь-якій формі, однак мають містити чітке, однозначне та зрозуміле волевиявлення заявника. Таким чином, письмові заяви також можуть подаватись в електронній формі з накладенням кваліфікованих електронних підписів.
У випадку, якщо електронні кваліфіковані підписи недоступні, такі заяви можуть бути подані у письмовій формі будь-якими засобами телекомунікаційного зв’язку (електронна пошта, WhatsApp, Telegram тощо) без накладення згаданих підписів. У такому разі відповідну заяву, написану на папері та підписану заявником, доцільно сфотографувати та переслати уповноваженій особі органу. Але це, звісно, якщо є така нагода.
Якщо ж такої можливості немає, то відповідну заяву надішліть у формі текстового повідомлення, яке відповідає наведеним вище критеріям. Як свідчить судова практика, у разі отримання відповідних заяв (повідомлень) працівників в електронній формі, це спонукає роботодавця перевірити дане волевиявлення працівника у разі сумнівів щодо такого волевиявлення (постанова Чернівецького апеляційного суду від 04.03/44.24).
Нагадуємо, що ознайомлення держслужбовців із виданими щодо них наказами можна здійснювати шляхом їхнього вручення або відправлення поштою, у тому числі з використанням інших засобів телекомунікаційного зв’язку відповідно до ст. 91 Закону від 17.11.2011 № 4050-VI «Про державну службу». Тобто відсканований наказ доцільно відправити на електронну пошту держслужбовця або сфотографований документ направити через месенджер, доступний держслужбовцю. Таке ознайомлення фіксується відповідним протоколом.
Дії працівників у надзвичайних ситуаціях на виробництвах із підвищеною небезпекою
На кожному підприємстві мають бути складені плани локалізації та ліквідації аварійних ситуацій та аварій (далі – ПЛАС). Метою плану локалізації та ліквідації аварійних ситуацій та аварій є планування дій (взаємодії) персоналу підприємства, спецпідрозділів, населення, центральних та місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо локалізації та ліквідації аварій та пом’якшення їх наслідків.
Перелік виробництв (цехів, відділень, виробничих ділянок) та окремих об’єктів, для яких розробляється ПЛАС, визначається та затверджується власником керівником) підприємства. ПЛАС повинен охоплювати всі рівні розвитку аварії, встановлені в процесі
аналізу небезпек.
Організація боротьби з аварією
Для забезпечення ефективної боротьби з аварією на всіх рівнях її розвитку наказом створюється штаб, до функцій якого входять:
- збирання та реєстрація інформації про перебіг розвитку аварії та вжиті заходи щодо боротьби з нею;
- поточна оцінка інформації та прийняття рішень щодо оперативних дій у зоні аварії та поза її межами;
- координація дій персоналу підприємства та всіх залучених підрозділів та служб, які беруть участь у ліквідації аварії.
Загальне керівництво роботою штабу здійснює відповідальний керівник робіт щодо локалізації та ліквідації аварій (далі – ОР). У ПЛАС мають бути визначені:
- місце розташування штабу (зокрема резервне);
- посадові особи, які виконують функції ОР.
Коментарі до матеріалу