Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Лист МОН: щодо інклюзивної освіти

11.12.2025

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 07.11.2025 р. № 1/23534-25

 

Департамент (управлінням) освіти і науки обласних (Київської міської) державних адміністрацій (військових адміністрацій)

 

Про інформування

Міністерство освіти і науки України (далі - МОН) інформує, що на виконання абзацу другого пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 13 серпня 2025 р. № 970 "Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2025 році", з метою забезпечення системного обліку психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять для дітей з особливими освітніми потребами, забезпечення належного контролю за наданням таких послуг, постановою Кабінету Міністрів України від 29 жовтня 2025 р. № 1386 внесено зміни до деяких постанов Кабінету Міністрів України.

Зокрема, зміни внесено до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530, Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957, а також до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 88.

Зазначені зміни, передбачають:

  • запровадження обов'язкового ведення журналу обліку проведення (надання) психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг) (далі - журнал);
  • затвердження форми журналу;
  • запровадження підтвердження батьками (іншими законними представниками) факту отримання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг).

Відтепер заклади дошкільної та загальної середньої освіти, в яких організовано інклюзивне навчання, повинні запровадити ведення журналу обліку проведення (надання) психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг), який є обов'язковим документом для фіксації таких послуг. Форма такого журналу визначена у додатку 31 до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 88.

Звертаємо увагу, що заклад освіти може вести один журнал для всіх осіб з особливими освітніми потребами (другого - п'ятого рівня підтримки) або окремі журнали для кожної особи з особливими освітніми потребами (другого - п'ятого рівня підтримки). Кількість сторінок журналу залежатиме від кількості осіб з особливими освітніми потребами, напрямів, обсягу та тривалості психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг).

В зазначеному журналі фіксуються всі проведені психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття, визначені індивідуальною програмою розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Журнал ведеться в паперовій або електронній формі відповідальними працівниками.

Інформуємо також, що Міністерством освіти і науки України проводиться робота з розроблення автоматизованої системи обліку проведення (надання) психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг), а також передбачення функціоналу підтвердження факту отримання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг) батьками (іншими законними представниками) у системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів. На сьогодні Державною науковою установою "Інститут освітньої аналітики", яка є технічним адміністратором системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів, проводиться робота з підготовки до розгортання необхідних оновлень на основний сервер АС "ІРЦ". Така можливість стане доступною вже з січня 2026 року. Про можливість ведення журналу в АС "ІРЦ" буде поінформовано додатково.

Батьки (інші законні представники) дитини повинні обов'язково підтверджувати факт отримання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг). Керівник закладу освіти в межах наданих повноважень визначає, яким чином буде здійснюватись підтвердження - у паперовій чи електронній формі.

Звертаємо увагу, що відтепер оплата за проведені (надані) психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття (послуги) буде здійснюватись на підставі актів приймання проведених (наданих) психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) лише після підтвердження батьками (іншими законними представниками) факту отримання таких занять (послуг) та за умови обов'язкової фіксації в журналі.

Враховуючи зазначене, просимо організувати ведення журналу, визначити відповідальних осіб за ведення такого журналу; забезпечити підтвердження батьками факту отримання занять (послуг); провести інструктаж для фахівців, які надають послуги, та поінформувати батьків про новий порядок підтвердження проведення занять (надання послуг).

Просимо довести зазначену інформацію до відома керівників закладів дошкільної, загальної середньої освіти, педагогічних працівників, які проводять (надають) психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття (послуги), батьків (інших законних представників) дітей з особливими освітніми потребами.

 

 

Заступник Міністра                                                         Андрій ВІТРЕНКО

Лист МОН щодо інклюзивної освіти.docx
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.09.2025
Лист ДКСУ: щодо застосування КЕКВ 2200 та 3100
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ   ЛИСТ від 03.09.2025 р. № 15-12-12/19271   Державна казначейська служба України розглянула [...] запит [...] щодо застосування коду економічної класифікації видатків та в межах компетенції повідомляє.   Відповідно до частини другої статті 5...
10.10.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (06.10.2025 - 10.10.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни для роботодавців з 2026 року Інформуємо про зміни, введені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю», які почнуть діяти з 01.01.2...
07.11.2025
Зміни в законодавстві з 03 листопада по 07 листопад 2025 року
Уряд затвердив Порядок та умови використання вільних залишків коштів місцевих бюджетів, які утворилися на кінець 2024 року Уряд затвердив Порядок та умови використання вільних залишків коштів місцевих бюджетів, які утворилися на кінець 2024 року за рахунок додаткової дотації з державного бюджету мі...
Нове
11.12.2025
Охорона здоров’я у бюджеті-2026: безоплатні перевірки здоров’я, розширення програми «Доступні ліки» та підвищення зарплат лікарів до 35 тис. гривень
Медицина залишається одним із ключових пріоритетів державної політики. На 2026 рік видатки державного бюджету на охорону здоров’я (разом із трансфертами) становлять 258,6 млрд грн, що на 38,8 млрд грн більше, ніж у 2025 році. «Бюджет-2026 закладає системне посилення медичної сфери &mdas...
11.12.2025
Скринінг здоров’я 40+: затверджено порядок проведення, — рішення Уряду
Кабінет Міністрів України затвердив порядок реалізації програми «Скринінг здоров’я 40+», що запрацює вже з 2026 року та дозволить українцям та українкам від 40 років і старше пройти обстеження та вчасно виявляти ризики хронічних захворювань, контролювати стан здоров’я й запоб...
11.12.2025
Електронний документ у Резерв+ стає основним для військовозобов'язаних
Уряд оновив порядок оформлення військово-облікових документів: відтепер вони створюються виключно в електронному форматі. Таким чином Резерв ID стає основною формою військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Отримати його можна безпосередньо у застос...