Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Щодо особливостей проведення фактичних перевірок

15.09.2023

Відповідно до статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити в тому числі і фактичні перевірки.

Фактичні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень у випадках та у порядку, встановлених Податковим кодексом України та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до підпунктів 80.2.1 – 80.2.7 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

  • у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;
  • у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;
  • письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, патентування або ліцензування;
  • неподання суб'єктом господарювання в установлений законом строк обов'язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
  • у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;
  • у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у пункті 75.1.3 Податкового кодексу України;
  • у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

Звертаємо увагу, що Державна податкова служба України та її територіальні органи при організації та здійсненні контрольно-перевірочних заходів, перевіряє лише тих суб’єктів господарювання, у діяльності яких існують ризики порушення податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

https://tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.04.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (14.04.2025 - 18.04.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   10 відповідей НАДС щодо нової класифікації посад державної служби Постанова набирає чинності одночасно із Законом України від 11 березня 2025 року № 4282-ІХ “Про внесення змін до деяких законів України щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці держ...
21.04.2025
Мінімальні зарплати у країнах ЄС: дані на 2025 рік
Євростат оприлюднив перші дані за 2025 рік щодо мінімальних зарплат. Так, з 1 січня 2025 року національна мінімальна заробітна плата встановлена у 22 з 27 країн Європейського Союзу. Винятками залишаються Данія, Італія, Австрія, Фінляндія та Швеція. У 10 країнах мінімальна зарплата менша за €1 ...
17.06.2025
Внесено зміни до граничних сум витрат на придбання автомобілів, меблів та іншого обладнання
Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови від 04.04.2001 р. № 332 «Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державн...
Нове
14.07.2025
Право на відпустку та відповідальність роботодавця за його порушення
Право на відпустки мають усі працівники (громадяни України, іноземці та особи без громадянства), які перебувають у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності та галузевої належності, а також які працюють за трудовим договором у фізич...
14.07.2025
Доплата за суміщення професій чи посад
Суміщення професій (посад) – це виконання працівником додаткової роботи за іншою посадою або професією, поряд із основною роботою, визначеною трудовим договором, в межах робочого часу на одному підприємстві, в установі чи організації. Додаткова робота оформлюється наказом про суміщення за згод...
14.07.2025
Проблеми з оформленням віддаленої, надомної або гнучкої роботи: правове поле та обов’язки роботодавця
Інспектори відділу з питань праці південного регіону, під час проведення інформаційно-роз’яснювального заходу у фізичних осіб-підприємців, порушили актуальне питання: дотримання законодавства під час оформлення віддаленої, надомної чи гнучкої форми зайнятості. В умовах воєнного стану все біль...