Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нові стандарти діловодства в органах місцевого самоврядування: що змінилося у діях керівника

30.08.2022

27 квітня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 21.04.2022 №1581/5. Цей документ вносить ряд змін до Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту у 2015 році.

Впродовж квітня-серпня експерти U-LEAD провели ряд консультацій для представників громад, відповідаючи на питання щодо нових правил організації діловодства.

«Наразі завершується формування нового правового поля щодо організації діловодства в органах місцевого самоврядування. Зміни, які відбуваються, можна охарактеризувати так: конкретно зараз наш законотворець приводить діловодство у єдиний стандартизований вигляд для всіх органів і місцевого самоврядування, і виконавчої влади. І це дуже важливо, адже правила роботи з документами, організація діловодства мають бути єдиними для всіх», - зазначила Олена Тертишна, керівниця Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Дніпропетровській області.

Отже, відповідно до вимог, починаючи з 27 квітня, всі службові документи повинні оформлюватись згідно з вимогами ДСТУ 4163-2020.

Відповідно до нових стандартів, відповідальність за організацію діловодства несе саме керівник підприємства, а не бухгалтер або інший керівник структурних підрозділів. Це чітко прописано у Правилах. Керівники структурних підрозділів лише контролюють організацію діловодства та зберігання документів.

Крім того, керівник підприємства або установи сам обирає, в якому вигляді – паперовому чи електронному – має відбуватися документообіг, а також бути обізнаним у цій темі.

«На кожному підприємстві повинна бути затверджена інструкція з діловодства. Організовує систему документування та документообігу відповідна служба. Її працівники розробляють інструкцію з діловодства установи, якою визначається, у паперовій чи електронній формі буде проводитися документообіг. Інструкція з діловодства затверджується розпорядчим документом установи», - зазначають експерти.

Документи, створені у паперовій формі, проходять і опрацьовуються в установі на єдиних організаційних та правових засадах організації документообігу із документами, створеними в електронній формі. Не допускається одночасного проходження одного й того самого документа в електронній і паперовій формі.

Експерти U-LEAD зазначили, що деякі установи продовжують вести документообіг як в електронному, так і в паперовому вигляді. Це значно збільшує час на підготовку таких документів. За новими Правилами, цього робити не потрібно.

Також експерти пояснили, що у період дії воєнного стану порядок організації кадрового діловодства та архівного зберігання кадрових документів у районах активних бойових дій визначається роботодавцем самостійно, за умови забезпечення ведення достовірного обліку виконуваної працівником роботи та обліку витрат на оплату праці.

https://decentralization.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.03.2025
Щодо обов'язку роботодавця зберігати трудові книжки працівників
Влаштувалася нещодавно на роботу і хочу, щоб моя трудова книжка зберігалася у роботодавця, написала про це заяву. Однак роботодавець відповів, що трудова книжка має зберігатися у працівника, бо його може бути оштрафовано за порушення правил зберігання трудових книжок. Чи може роботодавець на підстав...
08.04.2025
Лист ПФУ: Щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за сумісництвом
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ   ЛИСТ від 28.03.2025 р. № 2800-030401-8/20889   (Витяг)   Розглянувши [...] запит [...] щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за суміс...
14.03.2025
Зміни в законодавстві з 10 березня по 14 березня 2025 року
Зарплату держсектору планують підтягнути до рівня приватного сектору: прийнято Закон Парламентарі ухвалили зміни до єдиних підходів в оплаті праці держслужбовців на основі класифікації посад. Планується підняти зарплати до 70–90 % від аналогічних у приватному секторі. Урядовий проєкт № 8222 п...
Нове
12.06.2025
Затверджено розмірин адбавок за ранги та новий порядок преміювання держслужбовців категорії «А»
КМУ постановою від 6 червня 2025 року № 667 вніс зміни до постанови № 1409 «Питання оплати праці державних службовців на основі класифікації посад у 2025 році». Затверджено розміри надбавок за ранги держслужбовців у державних органах, що вже провели класифікацію посад: 1 ранг —...
12.06.2025
Медичні огляди осіб молодше 18 років
https://www.pfu.gov.ua
12.06.2025
Обмеження звільнення працівників молодше 18 років
https://www.pfu.gov.ua