Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нові стандарти діловодства в органах місцевого самоврядування: що змінилося у діях керівника

30.08.2022

27 квітня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 21.04.2022 №1581/5. Цей документ вносить ряд змін до Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту у 2015 році.

Впродовж квітня-серпня експерти U-LEAD провели ряд консультацій для представників громад, відповідаючи на питання щодо нових правил організації діловодства.

«Наразі завершується формування нового правового поля щодо організації діловодства в органах місцевого самоврядування. Зміни, які відбуваються, можна охарактеризувати так: конкретно зараз наш законотворець приводить діловодство у єдиний стандартизований вигляд для всіх органів і місцевого самоврядування, і виконавчої влади. І це дуже важливо, адже правила роботи з документами, організація діловодства мають бути єдиними для всіх», - зазначила Олена Тертишна, керівниця Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Дніпропетровській області.

Отже, відповідно до вимог, починаючи з 27 квітня, всі службові документи повинні оформлюватись згідно з вимогами ДСТУ 4163-2020.

Відповідно до нових стандартів, відповідальність за організацію діловодства несе саме керівник підприємства, а не бухгалтер або інший керівник структурних підрозділів. Це чітко прописано у Правилах. Керівники структурних підрозділів лише контролюють організацію діловодства та зберігання документів.

Крім того, керівник підприємства або установи сам обирає, в якому вигляді – паперовому чи електронному – має відбуватися документообіг, а також бути обізнаним у цій темі.

«На кожному підприємстві повинна бути затверджена інструкція з діловодства. Організовує систему документування та документообігу відповідна служба. Її працівники розробляють інструкцію з діловодства установи, якою визначається, у паперовій чи електронній формі буде проводитися документообіг. Інструкція з діловодства затверджується розпорядчим документом установи», - зазначають експерти.

Документи, створені у паперовій формі, проходять і опрацьовуються в установі на єдиних організаційних та правових засадах організації документообігу із документами, створеними в електронній формі. Не допускається одночасного проходження одного й того самого документа в електронній і паперовій формі.

Експерти U-LEAD зазначили, що деякі установи продовжують вести документообіг як в електронному, так і в паперовому вигляді. Це значно збільшує час на підготовку таких документів. За новими Правилами, цього робити не потрібно.

Також експерти пояснили, що у період дії воєнного стану порядок організації кадрового діловодства та архівного зберігання кадрових документів у районах активних бойових дій визначається роботодавцем самостійно, за умови забезпечення ведення достовірного обліку виконуваної працівником роботи та обліку витрат на оплату праці.

https://decentralization.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.04.2025
Лист ПФУ: Щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за сумісництвом
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ   ЛИСТ від 28.03.2025 р. № 2800-030401-8/20889   (Витяг)   Розглянувши [...] запит [...] щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за суміс...
04.04.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (31.03.2025 - 04.04.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   Лікарняний розпочався у день звільнення: що з ЄСВ? Відповідно до ст. 40 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VІІІ із змінами та доповненнями (далі – КЗпП) не допускається звільнення працівника з ініціативи власника або уповноваж...
03.04.2025
Лист ДКСУ: Щодо підтвердних документів при сплаті комунальних послуг
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ   ЛИСТ від 25.03.2025 р. № 12-12-12/6653   Державна казначейська служба України (далі - Казначейство) розглянула [...] запит [...] щодо підтвердних документів при сплаті комунальних послуг і в межах компетенції повідомляє.   Органи Казначейс...
Нове
01.07.2025
До уваги служб управління персоналом: розпочинається збір даних для Звіту КСДС за ІІ квартал 2025 року
Стартує збір даних про кількісний та якісний склад державних службовців. Інформація подається до 13 липня 2025 року (на 30 червня 2025 року) через вебпортал https://ksds.nads.gov.ua відповідно до наказу НАДС "Про затвердження форми звітності ( .xlsx , 34.78 Кб ) “Звіт про кількісний та якісний...
01.07.2025
Які компенсації передбачені працівнику в разі направлення його у відрядження у вихідний день
Питання, пов’язанi зi службовими відрядженнями, врегульовано ст. 121 КЗпП України. На виконання цiєї норми Міністерство фінансів України видало наказ від 13.03.1998 р. № 59, яким затверджено Інструкцію про службові відрядження в межах України та за кордон. Пунктами 10 та 11 розділу «Зага...
01.07.2025
Уряд схвалив Бюджетну декларацію на 2026-2028 роки
27 червня Кабінет Міністрів України схвалив Бюджетну декларацію на 2026-2028 роки. Цей комплексний документ визначає головні параметри та орієнтири бюджетної політики на середньострокову перспективу. Бюджетна декларація має на меті забезпечення сталості та передбачуваності державної фінансової полі...