Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Неприбуткова організація: вимоги для реєстрації та перебування

06.07.2021

Неприбуткові підприємства, установи та організації – це підприємства, установи й організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства, а також іншої діяльності, передбаченої законодавством. Тобто цю діяльність спрямовано на надання благодійної допомоги, просвітницьких, культурних, наукових, освітніх та інших подібних послуг для суспільних потреб, створення системи соціального самозабезпечення громадян і на інші цілі, передбачені статутними документами, укладеними на підставі норм відповідних законів про неприбуткові організації.

Протягом якого терміну установи та організації мають подати заяву за формою 1-РН з метою отримання статусу неприбуткової організації з дня їх державної реєстрації?

З метою отримання статусу неприбуткової організації зареєстровані установи та організації (новостворені) мають подати реєстраційну заяву за формою 1-РН державному реєстратору під час їх державної реєстрації або контролюючому органу за основним місцем обліку протягом 10 календарних днів з дня їх державної реєстрації.

Які документи необхідно подати для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій?

Для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Який термін подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації? 

Неприбутковими підприємствами, установами та організаціями звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації подається за базовий звітний (податковий) рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Чи утримують та сплачують податок на доходи нерезидента неприбуткові організації при виплаті доходів на користь нерезидентів та який порядок відображення таких виплат в податковій звітності?

При виплаті доходу нерезиденту неприбутковою організацією на таку неприбуткову організацію покладено зобов’язання з утримання податку з доходів нерезидента, який перераховується до бюджету.

Неприбуткові установи та організації, які утримують та вносять до бюджету податок на доходи нерезидентів, подають контролюючому органу разом зі Звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації Податкову декларацію з податку на прибуток підприємств із заповненням рядка 23 ПН Декларації та додатка ПН до рядка 23 ПН Декларації. Інші показники Декларації не заповнюються та інші додатки до Декларації не подаються.

Де на офіційному вебпорталі ДПС можна ознайомитися з Реєстром неприбуткових установ та організацій?

З Реєстром неприбуткових установ та організацій можна ознайомитись у відкритій та приватній частинах Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС (https://cabinet.tax.gov.ua).

Чи потрібно неприбутковій організації до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткових організацій подавати фінансову звітність?

Неприбуткові підприємства, установи та організації подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та річну фінансову звітність,  яка є додатком та невід'ємною частиною Звіту.

Чи є підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій при порушенні вимог закону, який регулює її діяльність?

Порушення неприбутковою організацією, яка перебуває у Реєстрі неприбуткових установ та організацій, вимог закону, який регулює її діяльність є підставою для виключення такої організації з Реєстру з нарахуванням податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств та переходом до сплати податку на прибуток у порядку, встановленому розд. ІІІ ПКУ для платників податку.

Чи може громадська організація без статусу юридичної особи бути включена до Реєстру неприбуткових установ та організацій?

До Реєстру неприбуткових установ та організацій можуть бути включені громадські об’єднання лише зі статусом юридичної особи, які відповідають вимогам ст. 133 Податкового кодексу України.

Які особи та яким чином, у т. ч. в електронному вигляді (за допомогою якого меню Електронного кабінету), можуть подати запит та отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій?

 Запит про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій  подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації  за встановленою формою.

Витяг з Реєстру або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі  надсилається поштою за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручається платнику податку (його представнику) за основним місцем обліку платника податків.

Режим «Листування з ДПС» приватної частини інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» забезпечує можливість направлення платником до органу ДПС разом із супровідним листом запиту за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ).

Чи необхідно подавати реєстраційну заяву за формою №1-РН у разі зміни місцезнаходження неприбуткового підприємства, установи та організації, яка пов’язана зі зміною адміністративного району, керівника або бухгалтера такої організації?

Ні, не потрібно. Інформація про зміну місцезнаходження неприбуткової організації, яка пов’язана зі зміною адміністративного району, або про зміну керівника такої організації оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, в порядку, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

tr.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.04.2025
Лист ПФУ: Щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за сумісництвом
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ   ЛИСТ від 28.03.2025 р. № 2800-030401-8/20889   (Витяг)   Розглянувши [...] запит [...] щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за суміс...
04.04.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (31.03.2025 - 04.04.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   Лікарняний розпочався у день звільнення: що з ЄСВ? Відповідно до ст. 40 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VІІІ із змінами та доповненнями (далі – КЗпП) не допускається звільнення працівника з ініціативи власника або уповноваж...
18.04.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (14.04.2025 - 18.04.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   10 відповідей НАДС щодо нової класифікації посад державної служби Постанова набирає чинності одночасно із Законом України від 11 березня 2025 року № 4282-ІХ “Про внесення змін до деяких законів України щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці держ...
Нове
03.07.2025
В Україні запрацює нова соціальна послуга з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю
Міністерство соціальної політики України розпочинає експериментальний проект із закупівлі соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю. Тривалість проекту – два роки. Відповідну постанову прийняв Кабінет Міністрів України. Мета послуги – соціальна інтеграц...
03.07.2025
STEM-cубвенція: 108 шкіл отримають нові лабораторії та природничі кабінети
Кабінет Міністрів України розподілив останню частину субвенції на STEM-обладнання в межах «Профільної» — реформи старшої школи.  Загалом субвенцію в розмірі 499,4 млн грн отримають 108 шкіл. Тож цьогоріч у них зʼявляться сучасні природничі кабінети та STEM-лабораторії. Суми,...
03.07.2025
Відновлення втрачених документів внаслідок бойових дій
Пояснюємо, як діяти у разі втрати різних видів документів, куди звертатися і що потрібно підготувати для їх відновлення. Більше за темою: Втрачено первинні документи через воєнні дії: перші судові рішення Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат Втрата документів внаслідок бойови...