НАЗК і Державна служба якості освіти співпрацюватимуть над трансформацією освітнього середовища у школах
Формування культури доброчесності має починатися саме з освіти, і не лише з університетів, а й з дошкільної та загальної середньої освіти. Діти, які ростуть і навчаються в такій атмосфері, переймають найкращі поведінкові моделі дорослих, та зрештою обирають доброчесну стратегію життя.
Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) і Державною службою якості освіти (ДСЯО) посилять співпрацю у цьому напрямі. Зокрема, сторони уклали Меморандум про співробітництво, який дозволить проводити спільні інформаційно-просвітницькі заходи, розробляти матеріали для закладів освіти та впроваджувати інструменти доброчесності в роботу освітян. Документ підписали Голова НАЗК Олександр Новіков і Голова ДСЯО Руслан Гурак.
«Мета укладеного Меморандуму – підсилити ціннісну складову та ефективність процесів з розбудови доброчесності в школах. Наша ціль – інструментами антикорупційної політики налаштувати систему доброчесності в закладах освіти. Це дозволить знизити корупційні ризики. Рекомендації ОЕСР з питань публічної доброчесності визначають, що культура, система (встановлення правил, стратегії), підзвітність (комплаєнс) є основою для формування доброчесності. Базою цього є культура, і очевидно змінювати її потрібно починаючи не лише зі школи, а ще й з дитячих садочків. Від цінностей, які закладаємо в наступні покоління, залежатиме формування їхнього вибору стратегій доброчесної поведінки», – зазначив Голова НАЗК Олександр Новіков.
Співпраця НАЗК та ДСЯО буде спрямована на реалізацію «Освітнього навігатора». Це важливий системний інструмент підвищення прозорості та доброчесності освітнього середовища у закладах загальної середньої освіти. Він передбачає розробку алгоритмів для директорів шкіл, які дозволять формувати діяльність закладу освіти на засадах доброчесності, прозорості та відкритості. Їх буде розроблено за п’ятьма напрямами: освітнє лідерство (управління процесами), спроможна педагогічна спільнота, прозорий документообіг та вільний доступ до інформації, управління фінансами, взаємодія учасників освітнього процесу.
Сторони співпрацюватимуть для забезпечення діяльності шкіл на засадах прозорості та доброчесності; поширення курсу підвищення кваліфікації для вчителів на тему доброчесності та антикорупції; поширення освітніх і методичних матеріалів серед педагогів тощо.
Руслан Гурак презентував рекомендації «Абетка для директора», які є порадником для директорів шкіл у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти. За словами Голови ДСЯО, «Освітній навігатор» буде доповненням до оновлених рекомендацій.
«Державна служба якості освіти розробила та здійснює процедури, максимально засновані на принципах доброчесності. Сертифікація вчителів, інституційні аудити шкіл, акредитація освітньо-професійних програм та громадських фахових об’єднань, аналіз діяльності місцевих органів управління освітою – це все передбачає доброчесну діяльність держслужбовців, представників громадськості і зовнішніх експертів, засновників та директорів шкіл, педагогів та учнів», – зазначив Руслан Гурак.
Довідково. Національна служба якості освіти (НСЯО), що створена в 2017 році, здійснює моніторинг якості освітньої діяльності та якості освіти, державний нагляд (контроль) щодо дотримання вимог законодавства про освіту, інституційний аудит закладів освіти, надає рекомендації щодо удосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти тощо.
https://nazk.gov.ua
Коментарі до матеріалу