Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

МФУ: Щодо визначення видатків на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій на 2024 рік та впровадження нової моделі оплати праці державних службовців

26.12.2023 132 0 0

Міністерство фінансів України в доповнення до листа від 22.11.2023 № 08040-11-5/32184, зважаючи на численні звернення щодо визначення видатків на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій на 2024 рік та впровадження нової моделі оплати праці державних службовців, повідомляє.

Засади визначення фонду оплати праці державного органу на 2024 рік встановлено пунктом 14 розділу “Прикінцеві положення” Закону України від 09.11.2023 № 3460-IX “Про Державний бюджет України на 2024 рік”, зокрема з урахуванням фактичної чисельності працівників відповідного державного органу станом на 01.07.2023 з коефіцієнтом 1,1, але не більше нормативно встановленої чисельності працівників державного органу.

Отже, визначення фонду оплати праці на 2024 рік для всіх органів виконавчої влади, зокрема й місцевих державних адміністрацій, здійснено за єдиними підходами згідно з нормами законодавства.

Загалом обсяг видатків на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій, передбачений у Законі України “Про Державний бюджет України на 2024 рік”, становить 6605,4 млн грн, що на 2537,4 млн грн більше проти відповідного показника 2023 року і на 1432,2 млн грн більше проти планових показників поточного року з урахуванням обсягів субвенції з місцевих бюджетів державному бюджету на оплату праці.

Зокрема, аналіз інформації обласних державних адміністрацій щодо обсягів видатків на оплату праці в 2023 році показує, що обсяг видатків на оплату праці працівників обласних державних адміністрацій, врахований у Державному бюджеті України на 2024 рік, більший за планові показники 2023 року (з урахуванням обсягу субвенції з місцевих бюджетів) на 407,6 млн грн, районних державних адміністрацій – відповідно на 1024,6 млн гривень.

Водночас зазначаємо, що згідно із положеннями Бюджетного кодексу України розподіл бюджетних асигнувань між розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня належить до повноважень головного розпорядника бюджетних коштів.

Також слід зазначити таке:

1. Скорочення граничної чисельності працівників місцевих державних адміністрацій у проекті постанови Кабінету Міністрів України щодо чисельності працівників державних органів не передбачено.
2. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.11.2016 № 787 “Про видатки на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій” (зі змінами) місцеві державні адміністрації можуть отримувати додаткові кошти з місцевих бюджетів на оплату праці працівників для здійснення ними делегованих згідно із законодавством повноважень органів місцевого самоврядування в обсязі до 50 % затвердженого у Державному бюджеті України на відповідний рік фонду оплати праці працівників місцевих державних адміністрацій, а місцеві державні адміністрації, працівники яких безпосередньо виконують обов’язки та завдання на територіях, які належать до територій відновлення та/або територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, – 100 % фонду оплати праці, затвердженого у Державному бюджеті України на відповідний рік.
3. Постанова Уряду від 25.04.2023 № 391 “Деякі питання оплати праці працівників державних органів та органів місцевого самоврядування під час воєнного стану” (зі змінами) продовжує діяти, а отже, коефіцієнти 2 та 1,5 й надалі застосовуватимуться до посадових окладів працівників місцевих державних адміністрацій, які безпосередньо здійснюють повноваження на територіях активних бойових дій та можливих бойових дій згідно із переліком таких територій, затвердженим Мінреінтеграції.

Водночас нагадуємо, що Каталог типових посад державної служби і критерії віднесення до таких посад (далі – Каталог), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.10.2023 № 1109 “Про підготовку до запровадження умов оплати праці державних службовців на основі класифікації посад у 2024 році”, передбачає розподіл посад державної служби з урахуванням сімей і рівнів посад, юрисдикції та типів державних органів.

Так, Каталог, зокрема, чітко регламентує для посад державної служби категорії “В” наявність трьох фахових рівнів (VII – IX фахові рівні), а пунктом 14 Каталогу визначено, що під час встановлення фахового рівня для посад категорії “В” керівник державної служби в державному органі (керівник державного органу) враховує можливість віднесення посади головного спеціаліста та прирівняних до неї посад до VII (вищого), VIII (середнього) та IX (початкового) фахових рівнів, а посади провідного спеціаліста та прирівняних до неї посад – до VIII (середнього) чи IX (початкового) фахового рівня і те, що вони не можуть бути віднесені до VII (вищого) фахового рівня.

Рішення щодо кількості посад державної служби у відсотках категорії “В” у межах відповідного фахового рівня приймає керівник державної служби в державному органі (керівник державного органу) виключно в межах видатків, передбачених на оплату праці працівників державних органів у Законі.

Отже, керівник державної служби обласної/районної державної адміністрації має забезпечити прийняття виважених управлінських рішень стосовно проведення класифікації посад державних службовців та встановлення фахових рівнів, зокрема й за рахунок перегляду структури відповідної місцевої державної адміністрації.

Лист МФУ від 12.12.2023 р. № 08020-08-634382.docx
Завантажити

Коментарі до матеріалу