Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

МФУ: Щодо визначення видатків на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій на 2024 рік та впровадження нової моделі оплати праці державних службовців

26.12.2023

Міністерство фінансів України в доповнення до листа від 22.11.2023 № 08040-11-5/32184, зважаючи на численні звернення щодо визначення видатків на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій на 2024 рік та впровадження нової моделі оплати праці державних службовців, повідомляє.

Засади визначення фонду оплати праці державного органу на 2024 рік встановлено пунктом 14 розділу “Прикінцеві положення” Закону України від 09.11.2023 № 3460-IX “Про Державний бюджет України на 2024 рік”, зокрема з урахуванням фактичної чисельності працівників відповідного державного органу станом на 01.07.2023 з коефіцієнтом 1,1, але не більше нормативно встановленої чисельності працівників державного органу.

Отже, визначення фонду оплати праці на 2024 рік для всіх органів виконавчої влади, зокрема й місцевих державних адміністрацій, здійснено за єдиними підходами згідно з нормами законодавства.

Загалом обсяг видатків на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій, передбачений у Законі України “Про Державний бюджет України на 2024 рік”, становить 6605,4 млн грн, що на 2537,4 млн грн більше проти відповідного показника 2023 року і на 1432,2 млн грн більше проти планових показників поточного року з урахуванням обсягів субвенції з місцевих бюджетів державному бюджету на оплату праці.

Зокрема, аналіз інформації обласних державних адміністрацій щодо обсягів видатків на оплату праці в 2023 році показує, що обсяг видатків на оплату праці працівників обласних державних адміністрацій, врахований у Державному бюджеті України на 2024 рік, більший за планові показники 2023 року (з урахуванням обсягу субвенції з місцевих бюджетів) на 407,6 млн грн, районних державних адміністрацій – відповідно на 1024,6 млн гривень.

Водночас зазначаємо, що згідно із положеннями Бюджетного кодексу України розподіл бюджетних асигнувань між розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня належить до повноважень головного розпорядника бюджетних коштів.

Також слід зазначити таке:

1. Скорочення граничної чисельності працівників місцевих державних адміністрацій у проекті постанови Кабінету Міністрів України щодо чисельності працівників державних органів не передбачено.
2. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.11.2016 № 787 “Про видатки на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій” (зі змінами) місцеві державні адміністрації можуть отримувати додаткові кошти з місцевих бюджетів на оплату праці працівників для здійснення ними делегованих згідно із законодавством повноважень органів місцевого самоврядування в обсязі до 50 % затвердженого у Державному бюджеті України на відповідний рік фонду оплати праці працівників місцевих державних адміністрацій, а місцеві державні адміністрації, працівники яких безпосередньо виконують обов’язки та завдання на територіях, які належать до територій відновлення та/або територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, – 100 % фонду оплати праці, затвердженого у Державному бюджеті України на відповідний рік.
3. Постанова Уряду від 25.04.2023 № 391 “Деякі питання оплати праці працівників державних органів та органів місцевого самоврядування під час воєнного стану” (зі змінами) продовжує діяти, а отже, коефіцієнти 2 та 1,5 й надалі застосовуватимуться до посадових окладів працівників місцевих державних адміністрацій, які безпосередньо здійснюють повноваження на територіях активних бойових дій та можливих бойових дій згідно із переліком таких територій, затвердженим Мінреінтеграції.

Водночас нагадуємо, що Каталог типових посад державної служби і критерії віднесення до таких посад (далі – Каталог), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.10.2023 № 1109 “Про підготовку до запровадження умов оплати праці державних службовців на основі класифікації посад у 2024 році”, передбачає розподіл посад державної служби з урахуванням сімей і рівнів посад, юрисдикції та типів державних органів.

Так, Каталог, зокрема, чітко регламентує для посад державної служби категорії “В” наявність трьох фахових рівнів (VII – IX фахові рівні), а пунктом 14 Каталогу визначено, що під час встановлення фахового рівня для посад категорії “В” керівник державної служби в державному органі (керівник державного органу) враховує можливість віднесення посади головного спеціаліста та прирівняних до неї посад до VII (вищого), VIII (середнього) та IX (початкового) фахових рівнів, а посади провідного спеціаліста та прирівняних до неї посад – до VIII (середнього) чи IX (початкового) фахового рівня і те, що вони не можуть бути віднесені до VII (вищого) фахового рівня.

Рішення щодо кількості посад державної служби у відсотках категорії “В” у межах відповідного фахового рівня приймає керівник державної служби в державному органі (керівник державного органу) виключно в межах видатків, передбачених на оплату праці працівників державних органів у Законі.

Отже, керівник державної служби обласної/районної державної адміністрації має забезпечити прийняття виважених управлінських рішень стосовно проведення класифікації посад державних службовців та встановлення фахових рівнів, зокрема й за рахунок перегляду структури відповідної місцевої державної адміністрації.

Лист МФУ від 12.12.2023 р. № 08020-08-634382.docx
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.04.2025
Лист ПФУ: Щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за сумісництвом
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ   ЛИСТ від 28.03.2025 р. № 2800-030401-8/20889   (Витяг)   Розглянувши [...] запит [...] щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за суміс...
04.04.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (31.03.2025 - 04.04.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   Лікарняний розпочався у день звільнення: що з ЄСВ? Відповідно до ст. 40 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VІІІ із змінами та доповненнями (далі – КЗпП) не допускається звільнення працівника з ініціативи власника або уповноваж...
03.04.2025
Лист ДКСУ: Щодо підтвердних документів при сплаті комунальних послуг
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ   ЛИСТ від 25.03.2025 р. № 12-12-12/6653   Державна казначейська служба України (далі - Казначейство) розглянула [...] запит [...] щодо підтвердних документів при сплаті комунальних послуг і в межах компетенції повідомляє.   Органи Казначейс...
Нове
02.07.2025
Все, що потрібно знати про спеціальну перевірку кандидатів на посади публічної служби
Спеціальні перевірки кандидатів на посади — це інструмент забезпечення прозорості та відповідальності у публічному секторі. Вони спрямовані на недопущення до посад осіб, які володіють активами, не підтвердженими законними доходами, подали для призначення неправдиві дані та документи, або ж маю...
02.07.2025
НАЗК запрошує громадськість до електронних консультацій щодо змін до переліку посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків
З 1 по 4 липня 2025 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) проводить електронні консультації щодо проєкту наказу про внесення змін до переліку посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків, який затверджується НАЗК відповідно до вимог ч. 1 ст. 56 Закону України &l...
01.07.2025
До уваги служб управління персоналом: розпочинається збір даних для Звіту КСДС за ІІ квартал 2025 року
Стартує збір даних про кількісний та якісний склад державних службовців. Інформація подається до 13 липня 2025 року (на 30 червня 2025 року) через вебпортал https://ksds.nads.gov.ua відповідно до наказу НАДС "Про затвердження форми звітності ( .xlsx , 34.78 Кб ) “Звіт про кількісний та якісний...