Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Структуру місцевих держадміністрацій змінено

10.07.2017

Згідно з постановою КМУ від 07.06.17 р. № 392 (далі – Постанова № 392) змінено норми постанови КМУ від 18.04.12 р. № 606 (далі – Постанова № 606).

Відтепер у додатку 1 «Рекомендаційний перелік структурних підрозділів обласної, Київської міської держадміністрацій» до Постанови № 606 назву підрозділу «інфраструктури та туризму» замінено на «інфраструктури». Натомість рекомендується вводити підрозділ «туризму та курортів».

У додатку 2 «Рекомендаційний перелік структурних підрозділів районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій» до Постанови № 606 також з‘явився ще один підрозділ – «туризму та курортів».

Звертаємо увагу на ці новації з таких причин. Насамперед, згідно зі ст. 44 Закону від 09.04.99 р. № 586-ХІV «Про місцеві державні адміністрації» (далі – Закон № 586) створення апарату держадміністрації в межах виділених бюджетних асигнувань входить до повноважень голів місцевих держадміністрацій. Вони також затверджують положення та визначають структуру апарату, а також призначають на посади та звільняють із посад керівників та інших працівників структурних підрозділів апарату.

Щодо граничної чисельності, фонду оплати праці та витрат на утримання місцевих держадміністрацій та їх апаратів, то згідно із ч. 2 ст. 47 Закону № 586 їх установлює Кабмін.

Водночас цією статтею Закону № 586 передбачено, що голова відповідної держадміністрації в межах виділених асигнувань визначає граничну чисельність, фонд оплати праці структурних підрозділів цієї держадміністрації. Із цього випливає, що цей посадовець, дотримуючись ухвалених рішенням Кабміну чисельності та обсягів видатків, має самостійно визначитись, чи потрібно змінювати структуру апарату. Однак у такому разі слід буде забезпечити виконання цими підрозділами покладених на них функцій, зокрема стосовно розвитку туризму та курортів на території певної області чи району.

Якщо буде ухвалено рішення про введення до структури, наприклад, районної чи обласної місцевої держадміністрації нового структурного підрозділу, передбаченого Постановою № 392 (тобто туризму та курортів), дії керівника такої держадміністрації мають бути такими.

Виходячи з норм Типового регламенту місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою КМУ від 11.12.99 р. № 2263, голова адміністрації має своїм рішенням розподілити обов‘язки між посадовцями апарату, включаючи управління, відділи та інші структурні підрозділи, діяльність яких контролюватиме він особисто чи інша посадова особа. Також потрібно доручити керівникам структурних підрозділів розробити та погодити із заступниками голови згідно із розподілом обов‘язків та юридичною службою положення про структурний підрозділ. Відтак це положення затверджується головою.

І це ще не все. Слід також проконтролювати процес формування планів роботи держадміністрації згідно із пропозиціями структурних підрозділів, та погодження їх відповідним заступником голови.

Визначитись у питанні конкретизації, так би мовити, статусу структурного підрозділу (департамент, управління, відділ, сектор) допоможе постанова КМУ від 12.03.05 р. № 179 «Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій» (далі – Постанова № 179). Цим документом визначено критерії, за якими створюються відповідні підрозділи.

Так, у складі обласної держадміністрації може бути утворений департамент, за умови що в його складі буде не менш як два управління. У свою чергу, у складі управління має бути не менше двох самостійних відділів, а відділ створюється із числом штатних працівників не менше ніж п’ять. Для управлінь, секторів райадміністрацій установлено такі самі критерії, однак у їх відділах чисельність штатних одиниць має бути не менша ніж три.

У п. 4 Постанови № 179 виокремлено умови для створення структурних підрозділів у складі апаратів обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій: вони є аналогічними до критеріїв, установлених для апаратів центральних органів виконавчої влади. Тож департамент апарату облдержадміністрації має складатися із чотирьох відділів, управління – із двох відділів. До штату самостійного відділу має входити щонайменше п’ять одиниць, самостійного сектора – дві одиниці тощо.

За ст. 6 Закону від 10.12.15 р. № 889-VІІІ «Про державну службу» посади керівників структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, їх заступників, відносяться до категорії «Б». До речі, Нацдержслужба в листі від 10.05.16 р. № 6-р/з роз‘яснює, що посади керівників структурних підрозділів – як самостійних, так і у складі самостійних структурних підрозділів держадміністрацій, їх заступників та керівників структурних підрозділів апаратів цих адміністрацій належать до цієї ж категорії. 

Посадові оклади працівникам місцевих держадміністрацій, включаючи їх структурні підрозділи, установлюються згідно з постановою КМУ від 18.01.17 р. № 15 «Питання оплати праці працівників державних органів» залежно від юрисдикції (обласний, районний тощо) та груп оплати праці.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
03.06.2025
Штрафонебезпечні помилки з ПДФО та військового збору в Об’єднаному звіті
Після запровадження воєнного стану були певні послаблення в застосуванні штрафних санкцій, зокрема, стосовно подання податкової звітності. Проте нині штрафи застосовуються як за несвоєчасне подання Об’єднаного звіту, так і за порушення щодо нарахування та сплати ПДФО й військового збору.Тож ро...
03.06.2025
Штрафи з ПДФО та військового збору: які порушення обходяться найдорожче
Порушення, пов’язані з ненарахуванням, несплатою ПДФО та військового збору, а також неподанням Об’єднаної звітності, поданням її з недостовірними даними і помилками, можуть призвести до серйозних штрафних санкцій. У цій статті ми розглянемо, які саме штрафи передбачено за такі порушення,...
03.05.2025
Відпустка за відпусткою: один чи два розрахунки середньої зарплати?
Працівник бере дві відпустки поспіль. Як розрахувати суму відпусткових у цьому випадку: робити один розрахунок чи два різних? Працівник бере дві відпустки поспіль. Як розрахувати суму відпусткових у цьому випадку: робити один розрахунок чи два різних? До нас звернулося відразу декілька читачів з т...
Кращі матеріали