Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Помилки в розрахунках із працівниками: види та порядок виправлення

04.10.2017 482 0 1

Розрахунки із працівниками щодо заробітної плати та інших видів виплат завжди супроводжуються обробкою великої кількості як нормативно-правової інформації, так і облікової інформації в розрізі працівників. Бухгалтеру, який нараховує заробітну плату, потрібно бути особливо уважним під час нарахування та виплати доходів працівникам, адже це складна ділянка роботи в бухгалтерії, яка перебуває в полі зору не лише контролюючих органів, але й безпосередньо працівників, на користь яких здійснюються ці виплати. Тож розглянемо види помилок та способи їх виправлення, визначені законодавством.

Найбільш поширеними помилками в обліку розрахунків з оплати праці, які виявляються під час проведення перевірок, є:

  • відсутність обов’язкових документів з обліку оплати праці та(або) порушення вимог щодо їх оформлення;
  • порушення термінів виплати зарплати;
  • неправильне нарахування виплат за середнім заробітком;
  • неповний облік виплат, що мають характер оплати праці;
  • відсутність обліку наданої працівникам матеріальної допомоги;
  • помилки в розрахунках лікарняних, відпусткових;
  • помилки у проведенні утримань та нарахувань податків і зборів.

Виходячи із практичного досвіду, можна виділити такі види помилок:

  • арифметичні – це похибки в математичних розрахунках;
  • методологічні – це неправильне застосування чинного законодавства;
  • технічні – це помилки при перенесенні даних з одного документа в інший, перерахуваннi заробiтної плати на рахунки працiвникiв в банках тощо.

Зазначені помилки призводять до нарахування зарплати в бiльшому або меншому розмiрi, нiж передбачено трудовим договором i чинним законодавством. Їх виправлення залежно вiд характеру помилки здійснюється шляхом донарахування або сторнування помилкових сум.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали