Відповідаємо на запитання щодо створених органами місцевого самоврядування (далі – ОМС) архівних установ, які фінансуються коштом місцевого бюджету, а також установлення працівникам цих установ умов оплати праці.
Якими нормативно-правовими актами регулюються питання створення та функціонування архівів?
Питання створення архіву залежать від того, за рахунок яких коштів він здійснюватиме свою діяльність. Згідно зі ст. 1 Закону від 24.12.93 р. № 3814-ХІІ «Про Національний архівний фонд та архівні установи» (далі – Закон № 3814) розрізняють, зокрема:
Як визначено Законом № 3814, архівні установи, архіви, архівні підрозділи, архівні відділи – це установи чи структурні підрозділи, що забезпечують облік та зберігання архівних документів, використання відомостей, що в них містяться, та формування Національного архівного фонду та/або здійснюють управління, науково-дослідну та інформаційну діяльність.
ОМС також можуть створювати архівні підрозділи (архіви) для тимчасового зберігання архівних документів, для службових, виробничих, наукових та інших цілей, а також для захисту прав і законних інтересів громадян, і такі архіви є самостійними структурними підрозділами. Так передбачено Типовим положенням про архівний підрозділ державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації, затвердженим наказом Мін’юсту від 10.02.12 р. № 232/5.