Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оклади посадовців місцевого самоврядування та держслужбовців підвищено – є підстава для перегляду суми індексації

Зміна підходів до порядку збільшення окладів держслужбовцям та посадовцям органів місцевого самоврядування – основна ідея прийнятої постанови КМУ від 11.02.16 р. № 77 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. № 1078 і від 9 грудня 2015 р. № 1013» (далі – Постанова № 77, Постанова № 1013).

Отже, у зв’язку з внесенням Постановою № 77 змін до Постанови № 1013 маємо новий порядок визначення окладів указаних категорій працівників після їх підвищення, а також доповнення та конкретизацію інших положень Постанови № 1013. Порядок підвищення на 25 % окладів, затверджених постановами КМУ за переліком, наведеним у пп. 3 п. 1 Постанови № 1013 у новій редакції, має суттєву відмінність від раніше діючих норм щодо такого підвищення. Тепер ми маємо зробити перерахунки та підвищити з 1 грудня 2015 року оклади, визначені такими постановами, з урахуванням положень постанови КМУ від 20.05.09 р. № 482 (далі – Постанова № 482).

Нагадаємо, що Постановою № 482 передбачено: у разі якщо розмір посадового окладу працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів, що фінансуються з бюджету, нижчий від визначеного законом розміру мінімальної зарплати (далі – МЗП), посадовий оклад установлюється на рівні відповідного розміру МЗП. По суті це означає, що для працівників, чиї оклади не досягали МЗП виходячи з норм зазначених постанов і в штатному розписі були встановлені на рівні МЗП в розмірі 1 378 грн., підвищувати на 25 % слід саме оклади, установлені штатним розписом.

Оскільки раніше діючі норми скасовано, для проведення розрахунків за новими нормами знову повернемося до окладів, установлених до 01.12.15 р., тобто окладів, за якими здійснювалася оплата праці в листопаді 2015 року.

Наприклад, cхемний оклад головного спеціаліста управління райдержадміністрації згідно з додатком 34 до постанови КМУ від 09.03.06 р. № 268 у листопаді 2015 року становив 880 грн. Оклад визначено з урахуванням 45%-вого підвищення у 2008 році згідно з постановою КМУ від 06.02.08 р. № 34 (таку конкретизацію зараз містить нова редакція Постанови № 1013).

Через те що такий оклад не досяг рівня МЗП, чинного в листопаді 2015 року (1 378 грн.), з урахуванням норм Постанови № 482 у штатному розписі оклад такому спеціалісту було встановлено в розмірі 1 378 грн. Виходячи з нової редакції Постанови № 1013, де йдеться про підвищення на 25 % окладів, визначених у Постанові № 268 з урахуванням Постанови № 482, оклад такого спеціаліста у штатному розписі з 01.12.15 р. має дорівнювати 1 723 грн. (1 378 грн. х 1,25).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
03.06.2025
Штрафонебезпечні помилки з ПДФО та військового збору в Об’єднаному звіті
Після запровадження воєнного стану були певні послаблення в застосуванні штрафних санкцій, зокрема, стосовно подання податкової звітності. Проте нині штрафи застосовуються як за несвоєчасне подання Об’єднаного звіту, так і за порушення щодо нарахування та сплати ПДФО й військового збору.Тож ро...
03.06.2025
Штрафи з ПДФО та військового збору: які порушення обходяться найдорожче
Порушення, пов’язані з ненарахуванням, несплатою ПДФО та військового збору, а також неподанням Об’єднаної звітності, поданням її з недостовірними даними і помилками, можуть призвести до серйозних штрафних санкцій. У цій статті ми розглянемо, які саме штрафи передбачено за такі порушення,...
03.05.2025
Відпустка за відпусткою: один чи два розрахунки середньої зарплати?
Працівник бере дві відпустки поспіль. Як розрахувати суму відпусткових у цьому випадку: робити один розрахунок чи два різних? Працівник бере дві відпустки поспіль. Як розрахувати суму відпусткових у цьому випадку: робити один розрахунок чи два різних? До нас звернулося відразу декілька читачів з т...
Кращі матеріали