Ситуація: комунальне підприємство (далі – КП) за результатами торгів уклало договори генерального підряду на реконструкцію каналізаційних колекторів. Однак роботи на об’єктах не розпочиналися, хоча дозвільні документи на виконання будівельних робіт на об’єктах були оформлені. За розпорядженням міської держадміністрації функції замовника будівництва зазначених об’єктів від одного КП передано іншому КП.
Чи можна замінити сторону в договорах, укладених за результатами торгів? Чи повинне інше КП як новий замовник проводити процедури закупівлі робіт із реконструкції на вищевказаних об’єктах, якщо вартість цих робіт перевищує межі, установлені Законом від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922)?
Як визначено п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону № 922, договір про закупівлю – це договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари. Такий договір укладають на підставі норм Цивільного та Господарського кодексів (далі – ЦК, ГК відповідно) та з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом (ч. 1 ст. 36 Закону № 922).
Згідно із п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 замовниками є органи державної влади, органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юрособи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не провадиться на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак:
До замовників також належать юрособи та/або суб’єкти господарювання (далі – СГ), які провадять діяльність в окремих сферах господарювання та відповідають хоча б одній із таких ознак: