Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Вартість послуг із теплопостачання збільшується: що робити замовнику

Замовник-бюджетник провів процедуру закупівлі послуг із теплопостачання. За повідомленням постачальника, Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України (далі – Держенергоефективності) підвищило тариф на ці послуги. Тож теплопостачальник пропонує збільшити ціну в договорі про закупівлю. Як діяти замовнику в такій ситуації? Чи обов’язково розривати договір та проводити нові торги? Якщо можна внести зміни до договору, то чим керуватися та які особливості при цьому взяти до уваги?

Як визначено ст. 20 Закону від 02.06.05 р. № 2633-IV «Про теплопостачання» (далі – Закон № 2633), загальними засадами формування тарифів на теплову енергію є, зокрема, такі:

  • тарифи на теплову енергію, що реалізується суб’єктами господарювання (далі – СГ), які займають монопольне становище на ринку, є регульованими;
  • тарифи на виробництво теплової енергії, зокрема на ТЕЦ, ТЕС, АЕС і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, на транспортування і постачання теплової енергії установлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), та органами місцевого самоврядування (далі – ОМС) у межах повноважень, визначених законодавством.

Законом № 2633 також установлено, що тарифи на теплову енергію для СГ, що її виробляють на установках з використанням альтернативних джерел енергії, включаючи ТЕЦ, ТЕС та когенераційні установки, для потреб установ та організацій, які фінансуються з державного або місцевого бюджету (далі – бюджетні установи), а також для потреб населення встановлюються на рівні 90 % діючого для СГ тарифу на теплову енергію, вироблену з використанням природного газу, для потреб відповідної категорії споживачів. За відсутності такого діючого тарифу для СГ тарифи на теплову енергію установлюються на рівні 90 % середньозваженого тарифу на теплоенергію, вироблену з використанням природного газу, для потреб відповідної категорії споживачів.

Важливо: тарифи на виробництво теплової енергії для бюджетних установ та населення визначаються для СГ, що виробляють теплову енергію на установках з використанням альтернативних джерел енергії, включаючи ТЕЦ, ТЕС та когенераційні установки, як різниця між тарифом, установленим відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону № 2633, і тарифами на транспортування та постачання теплової енергії, що визначаються на рівні діючих для СГ тарифів на транспортування та постачання теплової енергії, виробленої з використанням природного газу, для потреб відповідної категорії споживачів. За відсутності таких діючих тарифів для СГ тарифи на транспортування та постачання теплової енергії для відповідної категорії споживачів визначаються на рівні середньозважених тарифів.

Як розраховуються середньозважені тарифи?

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
24.01.2023
Держзакупівлі та конфіденційна інформація
Воєнний стан установлює нові правила оприлюднення інформації про закупівлі. Поки діяла постанова КМУ від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 169), вимоги щодо оприлюднення ...
11.01.2023
У публічних закупівлях скасовано аукціони!
У публічних закупівлях знову новації – згідно з постановою КМУ від 30.12.2022 № 1495 (далі – Постанова № 1495) скасовано аукціони у процедурі закупівель «відкриті торги». Розглянемо, як це вплине на замовників та яким тепер буде алгоритм проведення відкритих торгів. У публічн...
28.10.2022
Нові умови проведення публічних закупівель на період воєнного стану
За період дії воєнного стану публічні закупівлі постійно зазнавали змін. У ці складні часи здійснювати закупівлі потрібно динамічно, у короткі строки та з урахуванням умов, що диктує війна, зокрема із забезпеченням захищеності замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного ста...
Кращі матеріали