Облік придбаного службового житла
Ми розглянемо, як відобразити в обліку операції з придбання та утримання службового житла з урахуванням прийнятих рішень про залишення його на балансі установи та передачу на баланс відповідному уповноваженому органу чи балансоутримувачу або в комунальну власність за місцем перебування такого житла.
Згідно з НП(С)БОДС 121 «Основні засоби» та п. 1 розд. II Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектора, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11 (далі – Методрекомендації № 11), службове житло відноситься до групи «Будинки, споруди та передавальні пристрої». Планом рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженим наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203, для цієї групи призначено однойменний субрахунок 1013.
Як передбачено НП(С)БОДС 121 та Порядком застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженим наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219 (далі – Наказ № 1219), усі витрати, понесені під час придбання основних засобів (далі – ОЗ), до моменту введення їх в експлуатацію відображаються на субрахунку 1311 (1321) «Капітальні інвестиції в основні засоби». На цьому субрахунку ведеться облік витрат на придбання ОЗ, а також витрат за незакінченими і закінченими, але не зданими в експлуатацію об’єктами капітального будівництва, реконструкції, модернізації ОЗ. Отже, за необхідності провести платежі, сплатити реєстраційні збори у зв’язку з придбанням (отриманням) права власності на об’єкт ОЗ ці видатки накопичуються на субрахунку 1311 і при введенні ОЗ в експлуатацію включаються до його первісної вартості.
До первісної вартості ОЗ, зокрема, відносяться (п. 5 розд. ІІ НП(С)БОДС 121):
- суми, що сплачують постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
- реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються у зв’язку з придбанням (отриманням) прав на об’єкт ОЗ;
- суми непрямих податків у зв’язку з придбанням (створенням) ОЗ (якщо вони не відшкодовуються суб’єктові держсектору);
- інші витрати, безпосередньо пов’язані з доведенням ОЗ до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою.
Зверніть увагу! Первісна вартість об’єкта ОЗ може формуватися як за рахунок капітальних витрат, так і за рахунок поточних витрат (на транспортування, установку, монтаж, налагодження ОЗ тощо) згідно з Економічною класифікацією видатків бюджету, затвердженою наказом Мінфіну від 14.01.11 р. № 11.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року