Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Створення, поліпшення та ремонти необоротних активів бюджетних установ

Як відрізнити один вид витрат від іншого

Вирішуючи це питання, бухгалтер повинен керуватися висновками фахівців і рішенням керівника, але при цьому розуміти різницю між придбанням, створенням, поліпшенням об’єктів основних засобів (далі – ОЗ) та їх ремонтами в межах своїх повноважень і відповідальності. Адже згідно з п. 6 та абзацом третім п. 8 Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою КМУ від 26.01.11 р. № 59 (далі – Типове положення № 59), він забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій, забезпечує повноту і достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються у процесі казначейського обслуговування.

Основним критерієм розмежування зазначених робіт і послуг на загальному рівні є наявність (або відсутність) майбутніх економічних вигод та/або потенціалу корисності від їх виконання.

Усі витрати, пов’язані з необоротними активами, які бюджетна установа несе як до введення в експлуатацію, так і після цього (ремонтує або поліпшує об’єкт), можна умовно розподілити на дві категорії. У першій категорії видатки накопичуються до моменту введення в експлуатацію і капіталізуються у момент введення в експлуатацію (створення, поліпшення), а в другій (ремонти) – списуються на витрати, не впливаючи на вартість уже існуючого об’єкта обліку.

Спробуємо розібратись, у чому різниця між цими категоріями і наскільки вона істотна, а також якими нормативними документами можна скористатися, щоб у межах повноважень бухгалтера діяти в законний спосіб.

Сполучною ланкою між складовими бюджетного процесу (прогнозуванням і плануванням кошторису, здійсненням виконання кошторису) та бухгалтерським обліком є КЕКВ, що визначають економічну характеристику господарських операцій при здійсненні платежу та безпосередньо впливають на відображення їх у бухгалтерському обліку та фінансовій і бюджетній звітності.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
30.12.2024
Чи може бюджетна установа обмежити видатки на охорону праці?
Закон від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694) передбачає спрямування на заходи з охорони праці щонайменше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік. В умовах воєнного періоду є дефіцит бюджетних коштів. Як бюджетним установам фінансувати заходи з охорон...
17.12.2024
Держбюджет-2025: функціонування та оплата праці владних органів
Закон від 19.11.2024 № 4059-ІХ «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (далі – Закон № 4059) крім деталізації обсягів доходів та видатків наступного року містиmь інші норми щодо держорганів – щодо особливостей їх функціонування в 2025 році, оплати праці персоналу, упорядку...
09.12.2024
Держбюджет-2025: зупинення дії законодавчих норм
Так уже повелося в нашій країні, що спочатку затверджуються численні закони, а згодом з різних причин (найчастіше – через фінансову незабезпеченість) дію окремих норм начебто тимчасово призупиняють. Розглянемо, що передбачають деякі норми ч. 3 Прикінцевих положень Закону від 19.11.2024 № 4059-...
Кращі матеріали