Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Створення, поліпшення та ремонти необоротних активів бюджетних установ

Як відрізнити один вид витрат від іншого

Вирішуючи це питання, бухгалтер повинен керуватися висновками фахівців і рішенням керівника, але при цьому розуміти різницю між придбанням, створенням, поліпшенням об’єктів основних засобів (далі – ОЗ) та їх ремонтами в межах своїх повноважень і відповідальності. Адже згідно з п. 6 та абзацом третім п. 8 Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою КМУ від 26.01.11 р. № 59 (далі – Типове положення № 59), він забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій, забезпечує повноту і достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються у процесі казначейського обслуговування.

Основним критерієм розмежування зазначених робіт і послуг на загальному рівні є наявність (або відсутність) майбутніх економічних вигод та/або потенціалу корисності від їх виконання.

Усі витрати, пов’язані з необоротними активами, які бюджетна установа несе як до введення в експлуатацію, так і після цього (ремонтує або поліпшує об’єкт), можна умовно розподілити на дві категорії. У першій категорії видатки накопичуються до моменту введення в експлуатацію і капіталізуються у момент введення в експлуатацію (створення, поліпшення), а в другій (ремонти) – списуються на витрати, не впливаючи на вартість уже існуючого об’єкта обліку.

Спробуємо розібратись, у чому різниця між цими категоріями і наскільки вона істотна, а також якими нормативними документами можна скористатися, щоб у межах повноважень бухгалтера діяти в законний спосіб.

Сполучною ланкою між складовими бюджетного процесу (прогнозуванням і плануванням кошторису, здійсненням виконання кошторису) та бухгалтерським обліком є КЕКВ, що визначають економічну характеристику господарських операцій при здійсненні платежу та безпосередньо впливають на відображення їх у бухгалтерському обліку та фінансовій і бюджетній звітності.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
25.07.2025
Допомога на оздоровлення працівникам: таблиця-підказка
У таблиці узагальнено інформацію щодо обов’язковості, розміру та умов виплати допомоги на оздоровлення різним категоріям працівників бюджетних установ. Працівникам бюджетної сфери допомога на оздоровлення до відпустки може виплачуватися як в обов’язковому порядку, так і за дотримання пев...
10.07.2025
Передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами: покрокова інструкція для громад
Завданням цієї статті є надання громадам покрокового алгоритму передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами. У громади має бути чіткий алгоритм дій щодо передання земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами в оренду, якщо вона не бажає піти іншим шляхом, наприклад ст...
Нове
22.08.2025
Ефективний захист фінансових інтересів громади: правові механізми стягнення заборгованості з орендної плати за землю
У статті описано наслідки невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати за землю для посадових осіб, способи захисту інтересів громади та вимоги місцевої ради – орендодавця до орендарів. Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, землі, що належат...
07.08.2025
Як збільшення нормативної грошової оцінки землі сприяє наповненню місцевих бюджетів
У статті на прикладах розповімо про те, нормативна грошова оцінка яких земель збільшує в десятки разів надходження орендної плати за землю до місцевого бюджету. Надходження від плати за землю, зокрема орендної плати, є важливим джерелом наповнення місцевого бюджету та забезпечення фінансової самодос...
30.12.2024
Чи може бюджетна установа обмежити видатки на охорону праці?
Закон від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694) передбачає спрямування на заходи з охорони праці щонайменше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік. В умовах воєнного періоду є дефіцит бюджетних коштів. Як бюджетним установам фінансувати заходи з охорон...
Кращі матеріали