Видатки об'єднаних тергромад на освіту та міжбюджетні трансферти
Із цієї консультації ви дізнаєтесь: які видатки на освіту здійснюють об’єднані територіальні громади (далі – ОТГ) та як правильно укласти міжбюджетний трансферт, якщо власних освітніх закладів громаді не вистачає.
У чому цінність цієї статті: надані рекомендації допоможуть органам місцевого самоврядування, які планують добровільно об’єднатись у громаду, запланувати видатки на освіту, а також допоможуть існуючим ОТГ ухвалити правильне рішення щодо укладення договору про міжбюджетний трансферт.
Із прийняттям Закону від 05.02.15 р. № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад» в Україні стартувала адміністративна реформа. Законом передбачено утворення принципово нових адміністративно-територіальних одиниць в Україні – об’єднаних територіальних громад. ОТГ, утворені, як правило, із сіл, селищ та невеликих міст, отримали права, ідентичні до прав міст обласного значення (пряме надходження державних субвенцій місцевих податків тощо), а водночас і обов’язки фінансування більш широкого спектра соціальних потреб мешканців громади.
Наприклад, фінансування дошкільної освіти відповідно до Бюджетного кодексу (далі – БК) не здійснюється з бюджетів сіл та селищ, проте в ОТГ виникає обов’язок самостійно здійснювати таке фінансування.
Вичерпний перелік видатків, які здійснюють ОТГ у сфері освіти із власних бюджетів, визначено у ст. 89 БК (див. табл. 1).
Таблиця 1
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року