Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Хто оплачує обов’язкові медогляди працівників бюджетних установ?

Працівники Центральної міської лікарні (далі – ЦМЛ) проходять обов’язковий медогляд у Центрі первинної медико-санітарної допомоги (далі – ЦПМСД). До обов’язкового медогляду працівників закладів охорони здоров’я другого рівня (стаціонарних відділень, працівників харчоблоку та роздавальних пунктів у стаціонарних відділеннях) належать клінічні, лабораторні, бактеріологічні дослідження. Такі дослідження здійснюються на договірних умовах іншим медзакладом. У кошторисі якого закладу (ЦМЛ чи ЦПМСД) мають бути заплановані видатки на їх оплату?

Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, та Порядок проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок затверджено постановою КМУ від 23.05.01 р. № 559 (далі – Перелік № 559, Порядок № 559).

Обов’язкові медогляди проводяться за рахунок роботодавців, тобто підприємств, установ, організацій або фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності, що використовують працю найманих працівників. Витрати закладів та установ охорони здоров’я, пов’язані із проведенням обов’язкових медоглядів працівників бюджетних установ та організацій, покриваються за рахунок коштів, передбачених кошторисом на утримання відповідного закладу або установи охорони здоров’я (п. 2 Порядку № 559).

Працівники підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності відшкодовують вартість бланка особистої медичної книжки закладам та установам охорони здоров’я, які проводять обов’язкові медогляди, під час проходження попереднього профілактичного медогляду до прийняття на роботу та в разі необхідності – отримання нового бланка цієї книжки у зв’язку з його втратою, зіпсуттям або неможливістю подальшого використання чи придбавають зазначений бланк за власні кошти.

До Переліку № 559 включено організації та професії, які фінансуються з державного та місцевих бюджетів, зокрема:

  • навчальні заклади, крім ВНЗ III–IV рівнів акредитації (керівники, їх заступники, педагогічні працівники, медичний персонал, працівники харчоблоків, спеціалісти, що беруть участь у навчально-виховному процесі, технічний персонал, учні перед проходженням виробничої практики на об’єктах, працівники яких підлягають обов’язковому профілактичному медичному огляду);
  • ВНЗ III–IV рівнів акредитації (студенти перед початком проходження виробничої практики на об’єктах, працівники яких підлягають обов’язковому профілактичному медогляду);
  • притулки для неповнолітніх (адміністрація, викладачі, вчителі, вихователі, медперсонал, працівники харчоблоків, інший педагогічний і технічний персонал);
  • оздоровчі заклади для дітей із цілорічним та сезонним перебуванням (адміністративно-господарський персонал, педагогічний персонал, медперсонал, працівники харчоблоків, обслуговуючий персонал);
  • лікувально-профілактичні заклади для дорослих (санаторії, будинки відпочинку, пансіонати, будинки-інтернати) (адміністрація, вихователі, помічники вихователів, медперсонал (лікарі, середній та молодший медперсонал), технічний персонал, у тому числі прибиральники приміщень, працівники харчоблоків, їдалень та роздавальних пунктів, працівники дитячих молочних кухонь);
  • пологові будинки (відділення), дитячі лікарні (відділення), відділення патології новонароджених, недоношених (адміністрація, медичні працівники (лікарі, середній та молодший медичний персонал), працівники харчоблоків, їдалень та роздавальних пунктів, технічний персонал, у тому числі прибиральники приміщень) тощо.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
27.10.2025
Нові правила розподілу коштів на інвестиційні проєкти та програми: методика від Мінфіну
У статті розглянуто, хто та за якими критеріями розподіляє публічні інвестиції та як проводиться моніторинг їх стану підготовки та реалізації. Наказом Мінфіну від 22.09.2025 № 480 затверджено Методичні рекомендації щодо розподілу коштів місцевого бюджету на підготовку та реалізацію публічних інвести...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
22.08.2025
Ефективний захист фінансових інтересів громади: правові механізми стягнення заборгованості з орендної плати за землю
У статті описано наслідки невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати за землю для посадових осіб, способи захисту інтересів громади та вимоги місцевої ради – орендодавця до орендарів. Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, землі, що належат...
Кращі матеріали