Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Автономізація медзакладу: основні етапи

07.08.2019

Медзаклади – КНП: перехідний період

Комунальне некомерційне підприємство: організація діяльності та бухоблік

Медзаклади зараз масово змінюють статус із «бюджетної установи» на «комунальне некомерційне підприємство» (далі – КНП), тобто автономізуються. Це необхідна умова для участі в новій системі фінансування медичних послуг за принципом «гроші йдуть за пацієнтом». Якщо раніше місцеві органи влади виділяли фінанси на діяльність медзакладу, то тепер Національна служба здоров’я України (далі – НСЗУ) оплачуватиме їхню роботу залежно від кількості проведених консультацій і пролікованих випадків (на первинному ринку – за кількість поданих декларацій пацієнтів). Із 2020 року неавтономізовані медзаклади будуть фінансовим тягарем для місцевих бюджетів замість того, щоб отримувати достойну оплату своєї роботи з бюджету держави.

Ті медзаклади, що автономізувалися заздалегідь і підписали договір з НСЗУ, уже відчули переваги змін: збільшення фінансування, можливість самостійно приймати управлінські та кадрові рішення, підвищення якості медпослуг тощо. І якщо до кінця 2018 року медустанови могли автономізуватися за спрощеною процедурою (без оцінки майна і без ризику, що кредитори заблокують процес), то вже з 1 січня цього року вони можуть змінити статус тільки за загальною процедурою.

Зміна статусу установи комунальної чи державної власності триває від двох місяців і потребує злагодженої роботи одразу кількох команд спеціалістів. А деякі моменти важливо правильно організувати одразу після завершення зміни організаційно-правової форми.

Рішення ради має містити положення:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
25.07.2025
Допомога на оздоровлення працівникам: таблиця-підказка
У таблиці узагальнено інформацію щодо обов’язковості, розміру та умов виплати допомоги на оздоровлення різним категоріям працівників бюджетних установ. Працівникам бюджетної сфери допомога на оздоровлення до відпустки може виплачуватися як в обов’язковому порядку, так і за дотримання пев...
10.07.2025
Передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами: покрокова інструкція для громад
Завданням цієї статті є надання громадам покрокового алгоритму передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами. У громади має бути чіткий алгоритм дій щодо передання земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами в оренду, якщо вона не бажає піти іншим шляхом, наприклад ст...
Нове
22.08.2025
Ефективний захист фінансових інтересів громади: правові механізми стягнення заборгованості з орендної плати за землю
У статті описано наслідки невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати за землю для посадових осіб, способи захисту інтересів громади та вимоги місцевої ради – орендодавця до орендарів. Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, землі, що належат...
07.08.2025
Як збільшення нормативної грошової оцінки землі сприяє наповненню місцевих бюджетів
У статті на прикладах розповімо про те, нормативна грошова оцінка яких земель збільшує в десятки разів надходження орендної плати за землю до місцевого бюджету. Надходження від плати за землю, зокрема орендної плати, є важливим джерелом наповнення місцевого бюджету та забезпечення фінансової самодос...
30.12.2024
Чи може бюджетна установа обмежити видатки на охорону праці?
Закон від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694) передбачає спрямування на заходи з охорони праці щонайменше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік. В умовах воєнного періоду є дефіцит бюджетних коштів. Як бюджетним установам фінансувати заходи з охорон...
Кращі матеріали