Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Автономізація медзакладу: основні етапи

07.08.2019 531 0 0

Медзаклади – КНП: перехідний період

Комунальне некомерційне підприємство: організація діяльності та бухоблік

Медзаклади зараз масово змінюють статус із «бюджетної установи» на «комунальне некомерційне підприємство» (далі – КНП), тобто автономізуються. Це необхідна умова для участі в новій системі фінансування медичних послуг за принципом «гроші йдуть за пацієнтом». Якщо раніше місцеві органи влади виділяли фінанси на діяльність медзакладу, то тепер Національна служба здоров’я України (далі – НСЗУ) оплачуватиме їхню роботу залежно від кількості проведених консультацій і пролікованих випадків (на первинному ринку – за кількість поданих декларацій пацієнтів). Із 2020 року неавтономізовані медзаклади будуть фінансовим тягарем для місцевих бюджетів замість того, щоб отримувати достойну оплату своєї роботи з бюджету держави.

Ті медзаклади, що автономізувалися заздалегідь і підписали договір з НСЗУ, уже відчули переваги змін: збільшення фінансування, можливість самостійно приймати управлінські та кадрові рішення, підвищення якості медпослуг тощо. І якщо до кінця 2018 року медустанови могли автономізуватися за спрощеною процедурою (без оцінки майна і без ризику, що кредитори заблокують процес), то вже з 1 січня цього року вони можуть змінити статус тільки за загальною процедурою.

Зміна статусу установи комунальної чи державної власності триває від двох місяців і потребує злагодженої роботи одразу кількох команд спеціалістів. А деякі моменти важливо правильно організувати одразу після завершення зміни організаційно-правової форми.

Рішення ради має містити положення:

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали