Автономізація медзакладу: основні етапи
Медзаклади – КНП: перехідний період
Комунальне некомерційне підприємство: організація діяльності та бухоблік
Медзаклади зараз масово змінюють статус із «бюджетної установи» на «комунальне некомерційне підприємство» (далі – КНП), тобто автономізуються. Це необхідна умова для участі в новій системі фінансування медичних послуг за принципом «гроші йдуть за пацієнтом». Якщо раніше місцеві органи влади виділяли фінанси на діяльність медзакладу, то тепер Національна служба здоров’я України (далі – НСЗУ) оплачуватиме їхню роботу залежно від кількості проведених консультацій і пролікованих випадків (на первинному ринку – за кількість поданих декларацій пацієнтів). Із 2020 року неавтономізовані медзаклади будуть фінансовим тягарем для місцевих бюджетів замість того, щоб отримувати достойну оплату своєї роботи з бюджету держави.
Ті медзаклади, що автономізувалися заздалегідь і підписали договір з НСЗУ, уже відчули переваги змін: збільшення фінансування, можливість самостійно приймати управлінські та кадрові рішення, підвищення якості медпослуг тощо. І якщо до кінця 2018 року медустанови могли автономізуватися за спрощеною процедурою (без оцінки майна і без ризику, що кредитори заблокують процес), то вже з 1 січня цього року вони можуть змінити статус тільки за загальною процедурою.
Зміна статусу установи комунальної чи державної власності триває від двох місяців і потребує злагодженої роботи одразу кількох команд спеціалістів. А деякі моменти важливо правильно організувати одразу після завершення зміни організаційно-правової форми.
Рішення ради має містити положення:
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року