Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Автономізація медзакладів первинки і вторинки: у чому відмінності

14.08.2019

Медзаклади – КНП: перехідний період

Із 2020 року всі види медичної допомоги будуть фінансуватися в рамках договору з НСЗУ (згідно з п. 4 розд. IV Закону від 19.10.17 р. № 2168-VIII «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»). Тобто через півроку медзаклади більше не отримуватимуть фінансування з медичної субвенції. Замість цього НСЗУ буде оплачувати їх роботу залежно від кількості проведених консультацій і пролікованих випадків (на первинному рівні – за кількість поданих декларацій пацієнтів). Медустанови вторинної та третинної ланок не тільки можуть, але й повинні готуватися до нових умов роботи заздалегідь. Адже процес автономізації вторинки дещо складніший, триваліший і має суттєві відмінності.

Первинна медична допомога має не такі великі масштаби, як вторинна, де зазвичай чимала кількість персоналу, об’єктів нерухомості та коштів. Якщо бюджет первинки становить десь 3–4 млн грн, то місячний бюджет вторинки – 10–12 млн грн, а то й більше.

На сьогодні процес автономізації триває. Нагадаємо, до 2018 року для всіх ЗОЗ діяв пільговий період. Щоб змінити статус медзакладу, можна було:

  • не проводити оцінку майна (це дорога та обов'язкова процедура для таких змін);
  • не виплачувати наявні борги до реорганізації (боргові зобов'язання, звичайно, залишалися).

Тепер же ЗОЗ потрібно як мінімум два місяці на те, щоб кредитори могли пред’явити боргові претензії до закладу, що реорганізується. Більше того, кредитори можуть заблокувати цю процедуру. І якщо є борги, наприклад, за комуналку чи інші, то гроші на розрахунки з боргами треба буде десь знайти.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
25.07.2025
Допомога на оздоровлення працівникам: таблиця-підказка
У таблиці узагальнено інформацію щодо обов’язковості, розміру та умов виплати допомоги на оздоровлення різним категоріям працівників бюджетних установ. Працівникам бюджетної сфери допомога на оздоровлення до відпустки може виплачуватися як в обов’язковому порядку, так і за дотримання пев...
10.07.2025
Передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами: покрокова інструкція для громад
Завданням цієї статті є надання громадам покрокового алгоритму передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами. У громади має бути чіткий алгоритм дій щодо передання земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами в оренду, якщо вона не бажає піти іншим шляхом, наприклад ст...
Нове
22.08.2025
Ефективний захист фінансових інтересів громади: правові механізми стягнення заборгованості з орендної плати за землю
У статті описано наслідки невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати за землю для посадових осіб, способи захисту інтересів громади та вимоги місцевої ради – орендодавця до орендарів. Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, землі, що належат...
07.08.2025
Як збільшення нормативної грошової оцінки землі сприяє наповненню місцевих бюджетів
У статті на прикладах розповімо про те, нормативна грошова оцінка яких земель збільшує в десятки разів надходження орендної плати за землю до місцевого бюджету. Надходження від плати за землю, зокрема орендної плати, є важливим джерелом наповнення місцевого бюджету та забезпечення фінансової самодос...
30.12.2024
Чи може бюджетна установа обмежити видатки на охорону праці?
Закон від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694) передбачає спрямування на заходи з охорони праці щонайменше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік. В умовах воєнного періоду є дефіцит бюджетних коштів. Як бюджетним установам фінансувати заходи з охорон...
Кращі матеріали