Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Наскрізний приклад обліку запасів

Із 1 січня 2017 року порядок обліку запасів було суттєво змінено, внаслідок чого в бухгалтерів виникло чимало запитань. При цьому коментарів та рекомендацій із цієї теми обмаль. Чого вартий лише перехід на новий план рахунків! А тут ще один стрес: вилучено поняття «фонд у малоцінних та швидкозношуваних предметах», запроваджено новий підхід до класифікації витрат, який вплинув і на порядок списання запасів. Отже, спробуємо розібратися з усім цим і розглянемо, що таке запаси та як їх необхідно обліковувати.

Облік запасів у бюджетних установах регулюється НП(С)БОДС 123 «Запаси» та Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектора, затвердженими наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11 (далі – Методрекомендації № 11).

Запаси визнаються активом, якщо їх вартість можна достовірно визначити, існує ймовірність отримання суб’єктом держсектора майбутніх економічних вигід, пов’язаних з їх використанням, та/або вони мають потенціал корисності. Тобто запаси можуть зараховуватися до складу активів установи, якщо відповідають указаним крите­ріям.

Одиницею обліку запасів може бути їх найменування або вид (група). Суб’єкти держсектора визначають одиницю обліку запасів, яка має бути уніфікованою в певній галузі з урахуванням її специфіки діяльності, у наказі про облікову політику.

Класифікація запасів у 2017 році порівняно з 2016-м не зазнала суттєвих змін. Нововведення полягає в тому, що для обліку запасів за Планом рахунків, затвердженим наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203, передбачено нові рахунки, які згруповано у клас 1 «Нефінансові активи» (раніше це був клас 2 «Запаси»). Цю трансформацію детально описано в консультації «Трансформація залишків МШП: проводимо відповідно до вимог Мінфіну», тут ми лише нагадаємо дві найбільш поширені в бюджеті категорії:

1. Виробничі запаси. Сюди фактично включено всі субрахунки, на яких відображаються матеріали для провадження діяльності установи. Облік цих запасів ведеться за дебетом субрахунків:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під ча...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під ча...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали