Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Особливості обліку об’єктів права інтелектуальної власності

30.11.2016

Нормативні документи:

У консультації «Поняття та види нематеріальних активів» ми зазначали, що в обліку бюджетних установ можуть відображатися лише ті з наведених у НП(С)БОДС 122 видів нематеріальних активів (далі – НМА), які пов’язані із придбанням прав на використання об’єктів права інтелектуальної власності (далі – ОПІВ). Як упевнитися, що ми маємо справу саме з такими об’єктами, яким може бути документальне супроводження операцій з ОПІВ, як це має знайти своє відображення в обліку, розглянемо в цій консультації.

Нагадаємо, що спеціальні норми, у яких вживається поняття права інтелектуальної власності, перелік ОПІВ, вказівки щодо оформлення договірних відносин за операціями із правами на ОПІВ, містяться у главах 35–46 та 75 ЦК та Законі від 23.12.93 р. № 3792-ХІІ «Про авторське право і суміжні права» (далі – Закон № 3792). Саме виходячи з цих документів ми об’єднали в окрему групу права на такі об’єкти в попередній консультації (див. таблицю на с. 25 цього номера). Пізніше ми визначимося, які з них для нас є більш цікавими, а які – менше.

Як і для інших видів НМА, правила бухобліку прав на ОПІВ установлено в НП(С)БОДС 122, а деталізацію окремих позицій облікових правил – у Методичних рекомендаціях з бухгалтерського обліку нематеріальних активів суб’єктів державного сектора, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.11 р. № 11 (далі – Методрекомендації № 11).

Спільним документом для суб’єктів господарювання всіх форм власності є наказ Мінфіну від 22.11.04 р. № 732, яким затверджено типові форми первинного обліку об’єктів права інтелектуальної власності у складі НМА (далі – Наказ № 732).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під ча...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали