Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи потрібно підтверджувати неприбутковість установи для включення її до нового реєстру?


Чи потрібно бюджетним установам своїми установчими документами підтверджувати неприбутковість, тобто відповідність вимогам п. 133.4 Податкового кодексу (далі – ПК), для внесення їх до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр)?


Нагадаємо, що Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою КМУ від 13.07.16 р. № 440 (далі – Порядок № 440). Ця постанова визначає порядок дій контролюючих органів та неприбуткових організацій у перехідний період (до 01.01.17 р.) щодо підтвердження відповідності установчих документів неприбуткових організацій вимогам ПК для включення їх до нового Реєстру.

Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу (далі – БК) бюджетні установи є неприбутковими. До них належать органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними в установленому порядку, які повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету.

Основним плановим фінансовим документом бюд­жетної установи є кошторис, яким на бюджетний період установлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій і досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень (п. 30 ч. 1 ст. 2 БК).

Власні надходження бюджетних установ (плата за надання послуг, виконання робіт, благодійні внески, гранти, дарунки тощо) включаються до спеціального фонду бюджету (ч. 4 ст. 13 БК). Цілі, на які можуть бути використані власні надходження, пов’язані з їхньою господарською діяльністю.

Отже, бюджетні установи не наділені правом розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини між засновниками (учасниками) такої установи, працівниками (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членами органів управління та пов’язаними з ними особами. І доходи таких установ є доходами бюджету. Крім того, у разі припинення бюджетної установи як юридичної особи її активи зараховуються до доходів бюд­жету.

Таким чином, міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та установи й організації, що ними утворені, які є бюджетними установами, не повинні приводити свої установчі документи у відповідність до вимог п. 133.4 ПК. Вони можуть бути включені контролюючими органами до Реєстру на підставі положень чинного законодавства. Саме на цьому наполягає ДФС у листі від 08.11.16 р. № 35754/7/99-99-12-02-01-17.

Крім того, у листі Мін’юсту від 17.10.16 р. № 35488/28454-0-33-16/7 повідомлено аналогічне і для органів місцевого самоврядування: немає потреби підтверджувати їм своїми установчими документами відповідність вимогам п. 133.4 ПК.

Отже, уносити зміни до своїх установчих документів для підтвердження неприбуткового статусу бюджетним установам не потрібно. Однак вони все одно мають подати повний комплект документів до органу ДФС (незалежно від того, отримала бюджетна установа запит чи ні).

Нагадаємо, що згідно з п. 6 Порядку № 440 для включення до Реєстру неприбуткова установа, зокрема бюджетна, повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою № 1-РН згідно з додатком 1 до цього Порядку, а також засвідчені підписом керівника або представника такої установи та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів бюджетної установи. Зауважимо, що відповідні копії не подаються неприбутковими установами, установчі документи яких оприлюднено на порталі електронних сервісів відповідно до Закону від 15.05.03 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755).

Зверніть увагу! Ті бюджетні установи, які були включені до Реєстру після 13.08.15 р. (з набуттям чинності Закону від 17.07.15 р. № 652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій»), для зміни ознаки неприбутковості з «0004» на «0031» повинні подати заяву за формою № 1-РН з позначкою «зміни».

Нагадаємо, що реєстраційна заява за формою № 1-РН та копії установчих документів можуть бути подані (надіслані) бюджетною установою в один із таких способів (п. 6 Порядку № 440):

  • особисто керівником або представником такої установи (в обох випадках слід документально підтвердити особу та її повноваження) або уповноваженою на це особою;
  • поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;
  • засобами електронного зв’язку в електронній формі за умови реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, якщо установчі документи оприлюднено на порталі електронних сервісів відповідно до Закону № 755;
  • держреєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію. Така заява в електронній формі передається технічним адміністратором Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань до контролюючих органів разом із відомостями про держреєстрацію утворення юридичної особи згідно із Законом № 755.

Таким чином, підтверджувати неприбутковість бюджетній установі не потрібно, однак установчі документи все ж слід подати.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
25.07.2025
Допомога на оздоровлення працівникам: таблиця-підказка
У таблиці узагальнено інформацію щодо обов’язковості, розміру та умов виплати допомоги на оздоровлення різним категоріям працівників бюджетних установ. Працівникам бюджетної сфери допомога на оздоровлення до відпустки може виплачуватися як в обов’язковому порядку, так і за дотримання пев...
10.07.2025
Передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами: покрокова інструкція для громад
Завданням цієї статті є надання громадам покрокового алгоритму передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами. У громади має бути чіткий алгоритм дій щодо передання земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами в оренду, якщо вона не бажає піти іншим шляхом, наприклад ст...
Нове
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
16.07.2025
Знову подаємо статзвітність: яка відповідальність за її неподання?
У статті розглянуто, з якої дати відновився обов'язок суб'єктів господарювання подавати статистичну звітність та які заходи відповідальності можуть бути застосовані за її неподання. У липні 2025 року у законодавстві відбулися зміни щодо подання статистичної та фінансової звітності до органів статист...
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
Кращі матеріали