Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи стосується бюджетних установ нова межа вартості 6 000 грн. для віднесення об’єктів до основних засобів?

25.09.2015

Згідно із змінами, унесеними до Податкового кодексу (далі – ПК), поріг вартості для визнання активів основними засобами збільшився до 6 000 грн. Чи потрібно бюджетним установам при визнанні в бухгалтерському обліку основних засобів ураховувати нове вартісне обмеження?

Ні, не потрібно. Загальні вимоги щодо ведення бюджетними установами бухгалтерського обліку визначено Бюджетним кодексом (далі – БК). Як передбачено ч. 2 ст. 56 БК бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, установленому Мінфіном.

З 1 січня поточного року запроваджено НП(С)БОДС 121 «Основні засоби», затверджене наказом Мінфіну від 12.10.10 р. № 1202, яким визначено порядок формування в бухгалтерському обліку інформації про основні засоби. Так, за нормами НП(С)БОДС 121 основними засобами в бухгалтерському обліку визнаються предмети вартістю понад 2 500 грн. (без ПДВ), оскільки відповідно до абзацу другого пп. 3.2.3 розд. II НП(С)БОДС 121 до малоцінних необоротних матеріальних активів суб’єкти державного сектора зараховують предмети вартістю (без ПДВ) не більше 2 500 грн., строк використання яких перевищує один рік, та сценічно-постановочні засоби вартістю, що не перевищує 5 000 грн. за одиницю. Зазначена вартісна межа в НП(С)БОДС 121 залишилася без змін.

Слід нагадати, що в ч. 1 ст. 4 БК визначено склад бюджетного законодавства, до якого наступним після Конституції України віднесено БК. Відповідно до ч. 2 ст. 4 БК норми БК визначено пріоритетними в застосуванні, якщо іншим нормативно-правовим актом бюджетні відносини визначаються інакше.

Ураховуючи зазначене, бюджетні установи при визнанні в бухгалтерському обліку основних засобів керуються вартісною межею, визначеною НП(С)БОДС 121.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
07.05.2025
Обов’язкова чи ні форма № 3-ПН?
Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)»? Запитання – відповідь Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Ін...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Кращі матеріали