Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як відобразити в обліку придбані канцтовари?

14.03.2018

Бюджетна установа (неплатник ПДВ) придбала за рахунок коштів загального фонду (КЕКВ 2210) канцтовари для потреб бухгалтерської служби та відділу кадрів на загальну суму 917 грн. Згідно з видатковою накладною від постачальника було отримано: папір А4 Maestro 70 г/м2 – 7 пачок вартістю 105 грн. кожна на загальну суму 735 грн., олівці чорнографітні Economix синьо-жовті – 10 шт. вартістю 2,50 грн. кожен на загальну суму 25 грн., ручки кулькові Economix Pulsar – 10 шт. вартістю 7,50 грн. кожна на загальну суму 75 грн., папір для нотаток Economix кольоровий, 90 х 90, 1 000 арк. – 2 пачки, вартістю 41 грн. кожна на загальну суму 82 грн. У використання було частково видано: 3 пачки паперу, 10 олівців, 10 ручок кулькових, 2 пачки паперу. Як відобразити в обліку ці операції?

Згідно з НП(C)БОДС 123 «Запаси» та Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектора, затвердженими наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11 (далі – Методрекомендації № 11), придбані запчастини та господарські товари є запасами, адже відносяться до активів, які перебувають у формі сировини чи допоміжних матеріалів для досягнення поставленої мети та/або задоволення потреб суб’єкта держсектора.

Відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203, та Порядку його застосування, затвердженого наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219 (далі – Порядок № 1219, Наказ № 1219), господарські товари мають відображатися на субрахунку 1812, де обліковуються малоцінні та швидкозношувані предмети (далі – МШП) на складі. Порядком № 1219 до МШП віднесено предмети, що використовуються протягом не більше року або операційного циклу, якщо він більше року. До них, зокрема, належить і канцелярське приладдя (папір, олівці тощо).

Порядок обліку канцтоварів регламентується НП(C)БОДС 123 та Методрекомендаціями № 11.

Слід узяти до уваги: згідно із змінами, внесеними наказом Мінфіну від 28.12.17 р. № 1169 до п. 37 розд. II Методрекомендацій № 11, після передачі в експлуатацію МШП списують із балансу установи, але організовують оперативний кількісний облік таких предметів (окрім канцелярського приладдя)за місцями експлуатації та матеріально відповідальними особами протягом строку їх фактичного використання. Тобто оперативний облік канцелярського приладдя вести не потрібно, і в момент видачі у використання його слід списати з балансу.

Операції з переміщення, видачі й вибуття запасів, у тому числі МШП, оформляються типовими формами, затвердженими наказом Держказначейства від 18.12.2000 р. № 130.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
Нове
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
16.07.2025
Знову подаємо статзвітність: яка відповідальність за її неподання?
У статті розглянуто, з якої дати відновився обов'язок суб'єктів господарювання подавати статистичну звітність та які заходи відповідальності можуть бути застосовані за її неподання. У липні 2025 року у законодавстві відбулися зміни щодо подання статистичної та фінансової звітності до органів статист...
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
Кращі матеріали