Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як відобразити в обліку придбані канцтовари?

14.03.2018

Бюджетна установа (неплатник ПДВ) придбала за рахунок коштів загального фонду (КЕКВ 2210) канцтовари для потреб бухгалтерської служби та відділу кадрів на загальну суму 917 грн. Згідно з видатковою накладною від постачальника було отримано: папір А4 Maestro 70 г/м2 – 7 пачок вартістю 105 грн. кожна на загальну суму 735 грн., олівці чорнографітні Economix синьо-жовті – 10 шт. вартістю 2,50 грн. кожен на загальну суму 25 грн., ручки кулькові Economix Pulsar – 10 шт. вартістю 7,50 грн. кожна на загальну суму 75 грн., папір для нотаток Economix кольоровий, 90 х 90, 1 000 арк. – 2 пачки, вартістю 41 грн. кожна на загальну суму 82 грн. У використання було частково видано: 3 пачки паперу, 10 олівців, 10 ручок кулькових, 2 пачки паперу. Як відобразити в обліку ці операції?

Згідно з НП(C)БОДС 123 «Запаси» та Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектора, затвердженими наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11 (далі – Методрекомендації № 11), придбані запчастини та господарські товари є запасами, адже відносяться до активів, які перебувають у формі сировини чи допоміжних матеріалів для досягнення поставленої мети та/або задоволення потреб суб’єкта держсектора.

Відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203, та Порядку його застосування, затвердженого наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219 (далі – Порядок № 1219, Наказ № 1219), господарські товари мають відображатися на субрахунку 1812, де обліковуються малоцінні та швидкозношувані предмети (далі – МШП) на складі. Порядком № 1219 до МШП віднесено предмети, що використовуються протягом не більше року або операційного циклу, якщо він більше року. До них, зокрема, належить і канцелярське приладдя (папір, олівці тощо).

Порядок обліку канцтоварів регламентується НП(C)БОДС 123 та Методрекомендаціями № 11.

Слід узяти до уваги: згідно із змінами, внесеними наказом Мінфіну від 28.12.17 р. № 1169 до п. 37 розд. II Методрекомендацій № 11, після передачі в експлуатацію МШП списують із балансу установи, але організовують оперативний кількісний облік таких предметів (окрім канцелярського приладдя)за місцями експлуатації та матеріально відповідальними особами протягом строку їх фактичного використання. Тобто оперативний облік канцелярського приладдя вести не потрібно, і в момент видачі у використання його слід списати з балансу.

Операції з переміщення, видачі й вибуття запасів, у тому числі МШП, оформляються типовими формами, затвердженими наказом Держказначейства від 18.12.2000 р. № 130.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали