Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Бухоблік операцій із передачі-прийняття майна в разі ліквідації установи

30.06.2016

На сьогодні почастішали випадки прийняття рішення органами управління щодо ліквідації бюджетних установ. У зв'язку з цим виникає безліч запитань із приводу відображення майна, що передається або приймається, як у тих установ, що ліквідуються, так і в тих, кому передаються функції. Звичайно, ці питання потребують більш обґрунтованого роз’яснення. Адже на практиці, незважаючи на вимоги законодавства щодо єдності порядку виконання бюджетів і ведення бухгалтерського обліку та звітності (п. 1 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу, далі – БК), органи управління бюджетних установ і контролюючі органи мають різні думки із приводу методологічних підходів до відображення в бухгалтерському обліку таких господарських операцій. Для впевненості у своїх діях бухгалтер повинен спиратися на вимоги законодавства, які ми і розглянемо в цій консультації.

Основні законодавчі акти, які є дороговказом при ліквідації установи

Звертаємо увагу бухгалтерів та інших причетних до господарської діяльності посадових осіб бюджетних установ на пріоритетність бюджетного законодавства, зокрема БК. Так, ч. 2 ст. 4 БК передбачено, що в разі якщо іншим нормативно-правовим актом бюджетні відносини визначаються інакше, ніж у БК, застосовуються відповідні норми БК.

Стосовно ліквідації або реорганізації бюджетних установ у ч. 10 ст. 51 БК визначено таке:

«...У разі утворення державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності в цьому періоді здійснюється в межах видатків, передбачених державним органам, які ліквідуються або реорганізуються у зв’язку з утворенням таких нових державних органів...

...У разі ліквідації або реорганізації державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності в наступному бюджетному періоді до завершення процедур ліквідації або реорганізації здійснюється в межах видатків, передбачених новим державним органом, які визначені правонаступниками чи яким передаються функції органів, що ліквідуються або реорганізуються».

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
26.05.2025
Як отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет?
Хочете отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет замість паперових варіантів? Ми розкажемо, як подати заяву та чи можна відмовитись від цього способу згодом. Суб’єкти господарювання, які бажають отримувати документацію від ДПС, зокрема листи, запити, акти перевірок, податкові пові...
16.05.2025
Повідомлення про прийняття на роботу подаємо з урахуванням змін
Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно форму такого повідомлення було змінено. Розглянемо докладно, як тепер його подавати та що саме змінилося. Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно ф...
Кращі матеріали