Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Аудит облікової політики установи держсектору

09.06.2020 889 0 3

Ця консультація підготовлена з метою проведення самоперевірки (аудиту) вашої уже чинної облікової політики. У ній ідеться про те, якими є загальні вимоги до розроблення облікової політики, якими нормативними документами керуватися під час розроблення та внесення змін до облікової політики; чи установлено відповідальність за відсутність наказу про облікову політику; що включається до такого наказу та додатків до нього.

Розпорядчий документ про облікову політику (наказ, положення) є основним документом для ведення бухобліку в установі, який затверджується наказом керівника установи.

Облікова політика – це сукупність принципів, методів і процедур, що використовуються суб’єктом держсектору для складання та подання фінансової звітності (п. 4 розд. І НП(С)БОДС 101).

Питання облікової політики та порядок її формування, затвердження та коригування регламентуються низкою нормативно-правових документів. Основним документом, в якому передбачено правила формування облікової політики бюджетними установами, методи (варіанти) оцінки, підходи до складання розпорядчого документа, є Методичні рекомендації щодо облікової політики суб’єкта державного сектору, затверджені наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11 (далі – Наказ № 11, Методрекомендації ОП). При цьому правила розкриття інформації про зміни в обліковій політиці та виправлення суттєвих помилок визначено в НП(С)БОДС 125 «Зміни облікових оцінок та виправлення помилок».

Крім вищеназваних, установи держсектору керуються також такими документами, як:

  • Бюджетний кодекс;
  • Закон від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996);
  • постанова КМУ від 26.01.11 р. № 59 «Про затвердження Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи» (далі – Типове положення № 59);
  • наказ Мінфіну від 29.11.17 р. № 977 «Про затвердження типової форми № 5-дс «Примітки до річної фінансової звітності»;
  • Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку для суб’єктів державного сектору, затверджені Наказом № 11 (далі – Методрекомендації № 11);
  • НП(С)БОДС;
  • Порядок складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, затверджений наказом Мінфіну від 24.01.12 р. № 44;
  • Порядок заповнення форм фінансової звітності в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 29.11.17 р. № 976;
  • Порядок застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219;
  • Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88;
  • План рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203;
  • Типова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затверджена наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали