Мінфін наказом від 07.12.2021 № 635 затвердив зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами. Цей наказ набрає чинності з дня його опублікування в «Офіційному віснику України» від 31 грудня 2021 №100.
Цим Порядком визначено процедуру оскарження платниками податків податкових повідомлень-рішень або інших рішень контролюючих органів (далі - рішення), а також особами-нерезидентами, визначеними пп. «д» пп. 14.1.139 ПКУ, зареєстрованими та не зареєстрованими як платники ПДВ, податкових повідомлень під час адміністративного оскарження.
Зміни внесено для приведення процедури оскарження особами-нерезидентами податкових повідомлень під час адміністративного оскарження у відповідність до вимог податкового законодавства.
Особа-нерезидент може подати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, скаргу протягом 90 календарних днів, що настають за днем отримання особою-нерезидентом податкового повідомлення нерезиденту, складеного відповідно до статті 581 ПКУ.
Розглядається така скарга протягом 90 календарних днів, що настають за днем отримання такої скарги, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Термін розгляду скарги не може бути продовжений.
Якщо протягом 90 календарних днів вмотивоване рішення за скаргою не надсилається, то така скарга вважається повністю задоволеною на користь особи-нерезидента з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.
Рішення за скаргою на податкове повідомлення надсилається:
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у разі розгляду скарги особи-нерезидента перевіряє правомірність та обґрунтованість податкового повідомлення, що оскаржується, та приймає рішення про результати розгляду скарги за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку. Відповідно затверджено форму Рішення про результати розгляду скарги на податкове повідомлення особі-нерезиденту.