Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Повне повернення авансу/товарів чи їх залишку

19.07.2018

Особливості заповнення табличної частини розділу Б розрахунку коригування залежно від окремих ситуацій, що виникають у процесі господарської діяльності платників податків, розглянемо далі.

У разі коли після складання податкової накладної відбувається повне повернення суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів або повернення їх залишку, постачальник складає розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на дату отримання коштів/постачання товарів, на дату такого повернення.

Слід зауважити, що в такому порядку здійснюється заповнення розрахунку коригування виключно у тих випадках, коли товар або кошти (залишок товару або коштів) повертаються у повному обсязі, зазначеному у відповідних рядках податкової накладної (з урахуванням наявності фактів коригування, які мали місце раніше), тобто коли в результаті проведення такого коригування підсумкові показники податкової накладної дорівнюватимуть нулю.

У табличній частині такого розрахунку коригування (розділ Б) зазначаються:

  • у графі 1 — номер рядка податкової накладної, що коригується;
  • у графі 2 — причина коригування «Повернення товару або авансових платежів». Причина коригування зазначається у графі 2 без лапок та інших додаткових розділових знаків;
  • у графі 7 «Коригування кількості; зміна кількості, об’єму, обсягу (–)(+)»  зі знаком «–» зазначається кількість (об’єм, обсяг) товарів/послуг, зазначена у графі 6 рядка податкової накладної, що коригується (з урахуванням наявності фактів коригування такого рядка, які мали місце раніше);
  • у графі 8 «Коригування кількості; ціна постачання товарів/послуг» вказується ціна, зазначена у графі 7 рядка податкової накладної, що коригується (з урахуванням наявності фактів коригування такого рядка, які мали місце раніше);
  • графи 9 «Коригування вартості; зміна ціни (–)(+)» та 10 «Коригування вартості; кількість постачання товарів/послуг» залишаються незаповненими;
  • у графах 3, 4.1 — 4.3, 5, 6, 11 та 12 залишаються незмінними показники відповідних граф рядка податкової накладної, що коригується;
  • у графі 13 зі знаком «–» вказується загальний обсяг постачання (без ПДВ), зазначений у графі 10 рядка податкової накладної, що коригується (з урахуванням наявності фактів коригування такого рядка, які мали місце раніше).

Залежно від того, за якою ставкою ПДВ оподатковувалась операція, що коригується (за основною ставкою, ставками 7, 0 % чи звільнялася від оподаткування ПДВ), заповнюється відповідна графа розділу А розрахунку коригування.

Як уже зазначалося, вимоги до складання розрахунків коригування аналогічні тим, що встановлені для податкових накладних. Водночас платники досить часто допускають помилки, по’вязані саме з порушенням встановлених Порядком № 1307 правил складання податкових накладних/розрахунків коригування, внаслідок чого отримують відмову у їх реєстрації в ЄРПН.

Наведемо приклад однієї з таких помилок.

Порядком № 1307 установлено, що у клітинках податкової накладної, які не підлягають заповненню, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.

У наведеномув прикладі платник податку — постачальник у зв’язку з тим, що покупець втратив потребу в отриманні послуг, за які раніше було виплачено аванс, здійснює повернення передоплати такому покупцю в повному обсязі та складає розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на дату отримання такої передоплати (табл.).

Таблиця

таблиця.doc
Завантажити

У реєстрації такого розрахунку коригування буде відмовлено через те, що в електронній формі розрахунку коригування у графах 9 та 10 проставлено нулі.

А у разі складання розрахунку коригування у зв’язку з поверненням товару або авансових платежів графи 9 «Коригування вартості; зміна ціни (–)(+)» та 10 «Коригування вартості; кількість постачання товарів/послуг» мають залишатися незаповненими.

ДОВІДКОВО

Порядком № 1307 установлено, що у клітинках податкової накладної, які не підлягають заповненню, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.

http://www.visnuk.com.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
14.02.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 лютого 2025 року
Кабмін затвердив зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів Унесено зміни до постанови КМУ від 14.04.1997 № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ ...
Нове
09.05.2025
Мінагрополітики здійснює моніторинг відповідності критично важливих підприємств Критеріям
Мінагрополітики наголошує на неухильному дотриманні вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів протягом діяльності підприємств з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими.  Більше за темою: Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового се...
09.05.2025
Скільки отримає пенсіонер у разі благодійної пожертви від юрособи
Якщо благодійна пожертва адресна, 70 % суми виплачується пенсіонеру, 30 % суми спрямовується до бюджету ПФУ та використовується як фінансовий ресурс на виплату пенсій. Більше за темою: Договір пожертви До фінансування пенсійних виплат на благодійній основі може долучитися будь-яка юридична або...
09.05.2025
Інструктаж з охорони праці у разі надомної або дистанційної роботи
Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи В організації працює три особи (начальник та 2 головних спеціаліста). Наразі стало питання щодо проходження навчання з ОП: чи повинен проходити начальник організації чи спеціаліст, який займається розробкою та реєстрацією інструкц...
Кращі матеріали
Центр сповіщень