Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Як оцінювати результати роботи держслужбовців

20.11.2019 2176 0 0

Які особливості надання висновків щодо оцінювання результатів роботи держслужбовців, зокрема, якщо працівники в поточному році переводилися на інші посади або прийняті до штату держоргану нещодавно?

Оцінювання результатів службової діяльності держслужбовців передбачено ст. 44 Закону від 10.12.15 р. № 889-VІІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 889).

Нагадаємо: стимулом для якісної та сумлінної роботи цих посадовців упродовж року є факт отримання ними премії, тож кожен держслужбовець намагається мати позитивні оцінки своєї діяльності.

Ідеться про те, що оцінювання передбачає визначення результатів діяльності держслужбовців, що враховуватимуть виконання ними не лише своїх безпосередніх посадових обов’язків, а й дотримання правил етичної поведінки, законодавчих норм щодо запобігання корупції. У деяких посадовців ураховуватиметься також виконання ними індивідуальної програми професійного розвитку.

Починаючи з 01.01.20 р., після повного набуття чинності норм Закону від 19.09.19 р. № 117-ІХ (далі – Закон № 117), оцінюватимуться й визначені в контракті показники (це стосується держслужбовців, із якими укладатимуться контракти).

Такі оцінки «виставляються» посадовцеві його безпосереднім керівником, керівником самостійного структурного підрозділу, а якщо йдеться про держслужбовців категорії «А» – суб’єктом призначення.

Оцінки (негативна, позитивна або відмінна) обо­в’язково мають бути обґрунтованими.

Наслідком отримання негативної оцінки держслужбовцем є його звільнення згідно за п. 3 ч. 1 ст. 87 Закону № 889 або ж розірвання укладеного з особою контракту про проходження держслужби.

Ті посадовці, які отримали відмінні оцінки за результатами оцінювання своєї службової діяльності, сміливо можуть розраховувати на отримання премії. Додамо: до внесення Законом № 117 змін до держслужбового закону в таких посадовців було також переважне право просування по держслужбі за умовами, визначеними Законом № 889.

Щодо самого процесу оцінювання, то згідно з п. 9 Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого постановою КМУ від 23.08.17 р. № 640 (далі – Порядок № 640), воно має здійснюватись поетапно:

  • визначення завдань і ключових показників;
  • визначення результатів виконання завдань;
  • затвердження висновку (крім випадків, коли жодне із визначених завдань не підлягає оцінюванню).

Ключові показники та завдання мають відображати кінцевий результат, на досягнення якого спрямовано службову діяльність держслужбовців, а вимірюють їх у кількісному та/або якісному вираженні. До речі, критерії визначення балів (від 0 до 4) містить додаток 4 до Порядку № 640, і найвищим можливим балом держслужбовця за результатами оцінювання є 4.

Не забуваймо: завдання та показники мають зберігатися в особовій справі держслужбовця, а їх копії – у самого держслужбовця та його безпосереднього керівника.

Згідно з п. 12 Порядку № 640 завдання та ключові показники на наступний рік працівникові слід визначити у грудні року, що передує звітному, а на поточний рік – у січні – вересні цього року.

Оформлюється оцінювання висновком за формою, передбаченою в додатку 5 до Порядку № 640.

А тепер – щодо деяких особливостей одержання самих висновків.

Працівникові, якого переведено на іншу посаду держслужби, завдання та основні показники визначаються у січні – вересні цього року протягом 10 робочих днів після такого переведення. Тож виходить, що для проведення другого та третього етапів оцінювання (тобто визначення результатів виконання завдань та затвердження висновку) цьому держслужбовцеві слід пропрацювати із визначеними за новою посадою завданнями щонайменше 3 місяці з моменту їх визначення.

Якщо посадовця нещодавно прийнято на посаду держслужби і він відпрацював на цій посаді звітному році із завданнями, визначеними йому в установленому порядку, менше трьох місяців від дати наказу про визначення результатів виконання завдань, визначення результатів, то, звісно, висновок щодо цього працівника не затверджується.

Нагадаємо: згідно з п. 17 Порядку № 640 підставою для видання наказу керівника держслужби про преміювання держслужбовців, які отримали відмінні оцінки, є затверджений висновок.

Тож премію за результатами щорічного оцінювання результатів службової діяльності мають отримати держслужбовці, щодо яких затверджено висновок з оцінкою «відмінно». До речі, такої думки щодо преміювання дотримується НАДС у листі від 26.09.19 р. № 6723/07.02-19.

Коментарі до матеріалу