Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи можна видати позику директору, якщо підприємство збиткове

З юридичної точки зору заборони на видачу позик у такій ситуації немає. Цивільний кодекс (далі – ЦК) не обмежує коло осіб, які можуть виступати кредиторами й позичальниками (ст. 1046). Брати й давати в позику можуть і юридичні, і фізичні особи.

Проте візьміть до уваги, що при процентній позиці кредитор повинен мати статус фінустанови (ст. 5 Закону від 12.07.01 р. № 2664-III). Тому ваше підприємство може видавати своєму директорові як найманому працівникові тільки безпроцентні позики. І якщо підприємство має у своєму розпорядженні необхідну суму, то цілком може позичити її своєму директорові.

Тепер поговоримо про документальне оформлення цієї операції. Умовно видачу позики можна розділити на декілька етапів.

Така заява складається в довільній формі (див. зразок 1).

ЗРАЗОК 1

<...>

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
04.04.2025
Як оскаржити розрахунок санкцій від Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю в адміністративному порядку
На цей час багато роботодавців отримали від ПФУ розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу щодо створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю (далі – норматив, санкції). Якщо роботодавець не погоджується із застосуванням санкцій, є можливі...
03.04.2025
Як отримати індивідуальну податкову консультацію: правила, поради та зразок
Щоб уникнути ризиків неправильного тлумачення податкових норм і мінімізувати потенційні наслідки, платники податків можуть звернутися до податкових органів за отриманням індивідуальної податкової консультації (далі – ІПК). Це офіційна консультація, яка містить роз’яснення щодо застосуван...
24.03.2025
Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального
Ми неодноразово писали в нашому журналі («Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025»; «Нові правила зберігання пального аграріями: огляд Закону № 3817»), що з 01.01.2025 змінилися правила отримання ліцензії на зберігання пального для власних...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
Кращі матеріали
Центр сповіщень