Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Комітет з питань правової політики рекомендує ВР прийняти за основу законопроект щодо створення передумов для підвищення розміру прожиткового мінімуму

15.08.2025

Комітет з питань правової політики розглянув на своєму засіданні 12 серпня 2025 року проект Закону про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо створення передумов для підвищення розміру прожиткового мінімуму (реєстр. №13467 від 11 липня 2025 року), поданий народними депутатами України Стефанчуком Р.О. та іншими, а також альтернативний проект Закону про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо створення передумов для підвищення розміру прожиткового мінімуму (реєстр. №13467-1 від 21 липня 2025 року), поданий народними депутатами України Масловим Д.В. та іншими.

Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту за реєстр. №13467 його метою є забезпечення якісного переформатування підходів до визначення розміру посадових окладів суддів і посадових осіб системи правосуддя на основі більш стабільної, обґрунтованої та прозорої розрахункової величини, що не пов’язана із соціальним стандартом прожиткового мінімуму. Метою законопроекту за реєстр. №13467-1 є створення передумов для підвищення розміру прожиткового мінімуму та встановлення справедливого розміру суддівської винагороди.

Для досягнення мети авторами законопроектів пропонується внесення змін до статей 135, 150 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», якими визначити базовий розмір посадового окладу судді, керівника та заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів ВРП, а також дисциплінарних інспекторів ВРП не у прожиткових мінімумах для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року, а у базових (орудних) величинах для визначення розмірів посадових окладів. Різниця між двома законопроектами полягає в тому, що в законопроекті за реєстр. №13467-1 пропонується встановити базовий посадовий оклад судді місцевого суду у розмірі 26 базових (орудних) величин, тоді як у законопроекті за реєстр. №13467 – 18,2 базових (орудних) величин.

Дані законопроекти безпосередньо пов’язані із проектом Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення передумов для підвищення розміру прожиткового мінімуму (реєстр. №13466). Набрання чинності зазначених законодавчих ініціатив передбачено з 1 січня 2026 року.

Обговоривши положення обох законопроектів, Комітет з питань правової політики прийняв рішення рекомендувати парламенту включити до порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання проекти законів про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо створення передумов для підвищення розміру прожиткового мінімуму (реєстр. №№13467, 13467-1) і за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу проект Закону за реєстр. №13467-1 з доопрацюванням положень відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України, у зв’язку з чим проект Закону за реєстр. № 13467 відхилити.

Комітет з питань правової політики на засіданні також розглянув проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питань формування прожиткового мінімуму та створення передумов для його підвищення (реєстр. №13469 від 11 липня 2025 року), поданий народними депутатами України Стефанчуком Р.О. та іншими.

Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту його метою є розмежування соціального і фінансово-розрахункового значення прожиткового мінімуму шляхом запровадження чітко визначеної ставки як нової одиниці розрахунку штрафів і зборів.

Вказаною законодавчою ініціативою пропонується внести зміни до низки статей Господарського та Цивільного процесуальних кодексів України, Кодексу адміністративного судочинства України, окремих законів України. Зокрема, пропонується розраховувати штраф не у розмірах прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а в розмірах штрафної ставки; розраховувати плату у сфері державної реєстрації, плату (адміністративний збір) за проведення реєстраційних дій та за надання інформації з Державного реєстру прав, плату за внесення відомостей до Державного земельного кадастру, внесення змін до них, надання відомостей з Державного земельного кадастру, граничну вартість адміністративної послуги, реєстраційний збір за реєстрацію суб’єктів у сфері медіа не у прожиткових мінімумах для працездатних осіб, а у ставках адміністративного збору. Зазначені розміри штрафної ставки та плат встановлюватимуться у законі про Державний бюджет України на відповідний рік за поданням Кабінету Міністрів України.

Даний законопроект безпосередньо пов’язаний із проектом Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення передумов для підвищення розміру прожиткового мінімуму (реєстр. №13466). Набрання чинності зазначених законодавчих ініціатив передбачено з 1 січня 2026 року.

Обговоривши положення законопроекту з урахуванням висловлених до нього зауважень і пропозицій, Комітет з питань правової політики вирішив рекомендувати Верховній Раді України включити законопроект за реєстр. №13469 до порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання і за результатами розгляду в першому читанні прийняти його за основу.

ВРУ

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Внесено зміни до граничних сум витрат на придбання автомобілів, меблів та іншого обладнання
Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови від 04.04.2001 р. № 332 «Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державн...
30.06.2025
Право матері, яка має двох дітей віком до 15 років, на соціальну відпустку під час простою
У Кодексі законів про працю України, також у Законі України «Про відпустки» закріплено право одного з батьків на додаткову соціальну відпустку. Так, ст. 182-1 Кодексу законів про працю України, ч. 1 ст. 19 Закону України «Про відпустки» передбачено, які батьки мають право на...
04.06.2025
Мінсоцполітики розширює можливості створення та покращення робочих місць для людей з інвалідністю
Уряд розширює можливості для працевлаштування людей з інвалідністю. Зокрема, вдосконалюється система сплати адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю. Також розширюється можливість використання коштів від сплачених роботода...
Нове
15.08.2025
Зміни в законодавстві з 11 серпня по 15 серпня 2025 року
Уряд посилив вплив молоді на державні рішення Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови від 10 вересня 2022 року № 1011, щоб розпочати роботу над створенням Національної ради з питань молоді — ключового консультативно-дорадчого органу у сфері молодіжної політики, який очолить Прем&rsq...
15.08.2025
Затверджено Положення про Єдиний реєстр довіреностей
Кабінет Міністрів України прийняв підготовлену Міністерством юстиції постанову, якою затверджено Положення про Єдиний реєстр довіреностей. Документ розроблено з метою врегулювання порядку ведення і користування Єдиним реєстром довіреностей, який є складовою Єдиної державної електронної системи е-нот...
14.08.2025
Критично важливі підприємства на прифронтових територіях бронюватимуть до 100% працівників, - Уряд ухвалив рішення
Уряд оновив правила бронювання для критично важливих підприємств, які розташовані чи зареєстровані на прифронтових територіях. Відтепер вони матимуть змогу забронювати до 100% своїх працівників. Зміни дозволять прифронтовим підприємствам стабільно працювати навіть у найскладніших умовах, зберігати ...