Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Як відбуватиметься оптимізація мережі закладів профосвіти - МОН

30.08.2021 6 0 0

Місцева влада з роботодавцями, громадським сектором та педагогами зможе удосконалити мережу закладів професійної освіти, адаптувавши її до потреб жителів конкретного регіону. Для того, щоб цей процес був прозорим і об'єктивним, Міністерство освіти і науки розробило проект Методичних рекомендацій щодо оптимізації такої мережі.

Документ розміщений для громадського обговорення на офіційному сайті МОН. Надати свої зауваження і пропозиції кожен бажаючий може до 13 вересня 2021 року.

Оптимізація мережі дозволить готувати кваліфікованих фахівців з фокусом на потреби регіонального ринку праці. Крім того, збалансована освітня мережа дозволить сконцентрувати ресурси на кращих закладах профосвіти, забезпечити їх сучасним обладнанням. Збільшення інвестицій дозволить суттєво покращити якість практичної та теоретичної підготовки учнів.

Оскільки заклади професійної освіти передаються місцевій владі, рішення щодо оптимізації прийматимуться на рівні кожного окремого регіону. МОН, зі свого боку, визначило перелік критеріїв та індикаторів, на які можуть зважати управлінці під час прийняття рішення.

Наразі пропонується використовувати 4 критерії для оцінки мережі: 

  • демографічний – статистичний. Фіксує співвідношення кількості закладів профосвіти з кількістю населення в регіоні. Цей критерій враховує потенційну кількість молоді, яка навчатиметься у старшій профільній школі професійного спрямування;
  • економічний. Визначає поточну і перспективну потребу місцевих роботодавців у робітниках, яких готує заклад. Визначається також обсяг ресурсів, які витрачаються на профтехосвіту. Серед індикаторів – наповненість груп у закладах, тижнева зайнятість навчальних майстерень, відсоток працевлаштування, зокрема за професією, випускників тощо;
  • доступність. Враховує відстань до закладу або час, витрачений на доїзд до нього в громадському транспорті;
  • соціальний. Визначає спроможність мережі задовольняти запит населення на отримання робітничих професій. Соціальний критерій також враховує співвідношення закладів профосвіти з кількістю випускників шкіл, кількість учнів з особливими освітніми потребами та частку дорослих, які потребують підвищення кваліфікації чи перепідготовки.

Проєкт Методрекомендацій також містить пропозиції щодо роботи над планом оптимізації регіональної мережі. Насамперед пропонується створити профільну робочу групу. До складу групи може увійти заступник голови облдержадміністрації, що координує питання освіти, керівник департаменту освіти облдержадміністрації, представник служби зайнятості, ключові роботодавці регіону, керівник ради директорів закладів профосвіти області тощо. Разом вони здійснюють аналіз освітньої мережі та потреб регіональної економіки. За результатами засідань робочої групи напрацьовується документ з новим баченням мережі професійної освіти в області. Після його узгодження з регіональною радою професійно-технічної освіти затверджується остаточний план оптимізації мережі.

У проєкті Методичних рекомендацій пропонується зробити план оптимізації частиною стратегічного плану розвитку регіональної системи професійної освіти.

Проєкт Методичних рекомендацій був напрацьований у межах реалізації Програми ЄС «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України». Планується, що після затвердження Методрекомендацій апробація дорожньої карти оптимізації проходитиме у 7-ми пілотних регіонах Програми (Вінницькій, Полтавській, Запорізькій, Рівненській, Львівській, Миколаївській та Чернівецькій областях).

mon.gov.ua

Коментарі до матеріалу