Зміняться підходи до нарахування зарплат державним службовцям
Національне агентство України з питань державної служби (НАДС) розробило законопроект, який змінює підходи до виплат зарплат, надбавок та премій чиновникам.
З 1 січня 2023 року в Україні має запрацювати нова схема оплати праці державних службовців, в якій має зрости роль посадового окладу. Національне агентство України з питань державної служби (НАДС) розробило проект закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці державних службовців на основі класифікації посад.
З чого буде складатися заробітна плата державного службовця
У законопроекті прописано, що заробітна плата державного службовця складається із:
сталої заробітної плати - посадового окладу, надбавки за вислугу років, надбавки за ранг, грошової допомоги, що виплачується з наданням щорічної основної оплачуваної відпустки;
варіативної заробітної плати - премії за результатами щорічного оцінювання службової діяльності, місячної та квартальної премії, компенсації за додаткове навантаження та за вакантною посадою.
При цьому стала заробітна плата є фіксованою виплатою та гарантується Законом про державну службу.
Варіативна заробітна плата є «винагородою за ініціативну роботу, своєчасне і якісне виконання завдань, виконання додаткового обсягу завдань, результати щорічного оцінювання».
У законопроекті прописано, що заробітна плата державного службовця складається із:
- сталої заробітної плати - посадового окладу, надбавки за вислугу років, надбавки за ранг, грошової допомоги, що виплачується з наданням щорічної основної оплачуваної відпустки;
- варіативної заробітної плати - премії за результатами щорічного оцінювання службової діяльності, місячної та квартальної премії, компенсації за додаткове навантаження та за вакантною посадою.
При цьому стала заробітна плата є фіксованою виплатою та гарантується Законом про державну службу.
Варіативна заробітна плата є «винагородою за ініціативну роботу, своєчасне і якісне виконання завдань, виконання додаткового обсягу завдань, результати щорічного оцінювання».
Схема посадових окладів на посадах державної служби визначається Кабміном за поданням НАДС.
При цьому у законі передбачено співставлення розмірів зарплат на державній службі і в приватному секторі. Очевидно, це зроблено для підвищення конкурентоздатності зарплат на ринку праці. Розміри посадових окладів встановлюються на основі класифікації посад державної служби відповідно до Каталогу типових посад. Співставлення проводиться щороку НАДС під час підготовки проекту схеми посадових окладів на посадах державної служби.
НАДС також затверджує методику проведення класифікації посад.
При цьому каталог типових посад державної служби і критерії віднесення до таких посад передбачають такий перелік та описи:
- сімей посад - посад державної служби, об'єднаних спільними функціональними напрямами діяльності;
- рівнів посад - ознак, що відображають якісні відмінності в характеристиках складності та відповідальності роботи на тому чи іншому рівні службової діяльності на посадах державної служби;
- юрисдикцій та типів державних органів;
- відсоткового співвідношення кількості посад державної служби категорії «В» в апараті (секретаріаті) державного органу до загальної штатної чисельності таких посад.
У законопроекті зазначено, що мінімальний розмір посадового окладу в державних органах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, районів у містах, не може бути менше двох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (на сьогодні він складає 2379 грн).
З метою встановлення розмірів посадових окладів державні органи в межах юрисдикції поділяються за типами:
Органи, юрисдикція яких поширюється на всю територію України:
- Апарат Верховної Ради України, Секретаріат Кабінету Міністрів України, постійно діючий допоміжний, допоміжні, консультативно дорадчі органи, утворені Президентом України, Представництво Президента України в Автономній Республіці Крим, апарати (секретаріати) Ради національної безпеки і оборони України, Центральної виборчої комісії, Рахункової палати, Конституційного Суду України, Верховного Суду, Офісу Генерального прокурора, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини;
- міністерства, державні органи із спеціальним статусом або діяльність яких спрямовується і координується безпосередньо Кабінетом Міністрів України, до повноважень яких належить формування державної політики в одній чи декількох сферах;
- інші державні органи, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, їх апарати та секретаріати.
Державні органи, юрисдикція яких поширюється на територію Автономної Республіки Крим, однієї або кількох областей, міст Києва та Севастополя.
Державні органи, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, районів у містах.
Що по надбавках
Пропонується надбавки за вислугу років встановлювати на рівні 2 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу.
Розмір надбавки за ранг та компенсацію за роботу, що передбачає доступ до державної таємниці, визначатиме Кабмін під час затвердження схеми посадових окладів на посадах державної служби.
Компенсація за додаткове навантаження у зв' язку з виконанням обов'язків тимчасово відсутнього державного службовця виплачується у розмірі 50 відсотків посадового окладу, визначеного за такою посадою з урахуванням фактично відпрацьованого часу.
Що стовно премій
Змінено і ставлення до премій. Зокрема, розмір премії не може перевищувати розміру одного посадового окладу державного службовця, а загальний її розмір, яку чиновник може отримати за рік, не може перевищувати 30 відсотків фонду його посадового окладу за рік.
Розмір місячної премії не може перевищувати 30 відсотків, а квартальної - 90 відсотків розміру його посадового окладу за фактично відпрацьований час протягом місяця або кварталу.
Встановлення премій здійснюється керівником державної служби залежно від особистого внеску державного службовця в загальний результат роботи державного органу відповідно до затвердженого ним Положення про преміювання у відповідному державному органі.
Розмір місячної або квартальної премії та премії за результатами оцінювання посадовців категорії «А» визначається та встановлюється відповідно до порядку, затвердженого Кабміном.
Премії встановлюються у розмірі 20 відсотків загального фонду посадових окладів за рік.
Пропонується аби закон набрав чинності з 1 січня 2023 року. Тоді ж пропонується встановити, що максимальний розмір посадового окладу на посадах керівника державних органів, віднесених до першого типу, становив не більше 15 мінімальних розмірів посадового окладу на посадах державної служби у державних органах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів.
sud.ua
Коментарі до матеріалу