Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Найпоширеніші помилки при проведенні публічних закупівель і рекомендації, як їх уникнути: на що звернути увагу уповноваженим особам

01.11.2024 4 0 0

Експерти Програми USAID DOBRE допомагають громадам економити та ефективно використовувати бюджетні кошти. Один з важливих напрямів, який реалізує Програма, — надання фахової консультаційної підтримки територіальним громадам щодо питань, пов’язаних з проведенням публічних закупівель. Адже в результаті публічні закупівлі мають забезпечити як отримання якісного необхідного товару чи послуги, так і економне та ефективне витрачання коштів бюджету. Так, протягом жовтня 2023 – вересня 2024 команда експертів з питань публічних закупівель компоненту «Місцеві бюджети та фінансове управління» Програми USAID DOBRE надала 529 індивідуальних консультацій ТГ – Партнерам Програми DOBRE та провела 5 вебінарів з питань проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації та документів в системі Prozorro, розгляду тендерних пропозицій учасників: визначення переможців відкритих торгів та відхилення тендерних пропозицій та інших.

Після запровадження воєнного стану в законодавство, яке регулює публічні закупівлі, було внесено багато змін. Так, на початку тендерні закупівлі практично припинили, закупівлі проводили переважно через укладення прямих договорів. Лише в жовтні 2022 року, разом з ухваленням змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», конкурентні процедури закупівель повноцінно повернулися в систему ProZorro.

Для надання експертної консультаційної допомоги територіальним громадам Програма USAID DOBRE відібрала 24 громади, для яких експерти Юрій Кузько та Мирослав Сімка на базі даних системи ProZorro та модуля аналітики bi.prozorro оцінили відповідність проведених закупівель чинному законодавству. Дослідження охопило широке коло питань проведення закупівель, зокрема їх планування, визначення предмета закупівлі, оприлюднення звітів про укладені договори, проведення процедур відкритих торгів, встановлення вимог до учасників, проведення спрощених закупівель тощо.

Загалом експерти опрацювали результати проведених закупівель для 192 замовників у 24 територіальних громадах (структурні підрозділи сільських, селищних і міських рад, комунальні установи, заклади та підприємства громад) по 12087 закупівель сукупною вартістю 977 млн. 914 тис. грн.  

За результатами ретельного аналізу, з уповноваженими з питань публічних закупівель відбулись онлайн-зустріч, їм надали індивідуальні звіти - рекомендації з описом виявлених недоліків і порушень, рекомендаціями експертів щодо їх усунення та недопущення в майбутньому, а також порадами для побудови ефективної закупівельної роботи.

Найпоширеніші помилки, яких припускаються уповноважені особи, і рекомендації, як їх уникнути, експерти Програми USAID DOBRE узагальнили в Звіті про результати аналізу публічних закупівель, проведених розпорядниками та одержувачами коштів місцевих бюджетів 24 територіальних громад – партнерів Програми USAID DOBRE.

https://decentralization.ua

Коментарі до матеріалу