Роз’яснення ФСС щодо порядку здійснення страхових виплат та надання медичних і соціальних послуг потерпілим на виробництві під час воєнного стану
Призначення, нарахування, перерахунок з 01 березня та проведення страхових виплат здійснюють відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі – відділення), які працюють в штатному режимі або відділення, на які відповідно до наказу керівника управління передано функції відділень, які тимчасово не можуть працювати у зв’язку з тимчасовою окупацією або бойовими діями.
У разі звернення особи, яка тимчасово покинула постійне місце свого проживання, спеціалістами відділення, до якого звернулась особа, фіксується таке звернення, проводиться пошук відділення, на обслуговуванні якого була ця особа, та уточнюється стан виплат.
Якщо особа отримувала виплати через відділення Укрпошти або в банківській установі, з якою у відділення, яке наразі обслуговує цю особу, відсутній договір, рекомендуємо відкрити рахунок у відділенні Ощадбанку або Приватбанку. Після чого особа залишає заяву про зміну напряму виплат. Зазначена заява у сканованому вигляді надсилається до відділення, яке її обслуговує, де змінюється напрям виплат для цієї особи та проводиться виплата. У подальшому оригінал такої заяви обов’язково передається до відділення, яке змінювало напрям виплат.
Застосування підходів щодо обслуговування евакуйованих осіб аналогічно до обслуговування ВПО відповідно до постанови правління Фонду від 12.12.2018 № 27 “Про затвердження порядку надання страхових виплат, фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу, передбачених загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, для внутрішньо переміщених осіб” можливе лише у разі, якщо особа одночасно зі страховими виплатами отримує медичні та соціальні послуги.
Щодо порядку надання медичних та соціальних послуг
Відповідно до частини третьої статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 1105) Фонд фінансує витрати на медичну та соціальну допомогу, у тому числі на додаткове харчування, придбання ліків, спеціальний медичний, постійний сторонній догляд, побутове обслуговування, протезування, реабілітацію у сфері охорони здоров’я, санаторно-курортне лікування, придбання спеціальних засобів пересування тощо, якщо потребу в них визначено висновком МСЕК та індивідуальною програмою реабілітації особи з інвалідністю (у разі її складення).
Слід зазначити, що забезпечення медичними та соціальними послугами потерпілих, які перемістились з регіонів, де ведуться активні бойові дії, здійснюється відповідно до вимог постанови правління Фонду від 12.12.2018 № 27 “Про затвердження Порядку надання страхових виплат, фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу, передбачених загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, для внутрішньо переміщених осіб”.
Разом з цим, Довідка про взяття на облік, як внутрішньо переміщеної особи в цьому випадку не вимагається. Але у разі наявності або після отримання такої довідки її копія додається до документів, на підставі яких здійснюється фінансування відповідних медичних та соціальних послуг.
Також зазначаємо, що фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу, передбачених частиною третьою статті 42 Закону № 1105, здійснюється безпосередньо через робочий орган виконавчої дирекції Фонду, до якого особисто звертається застрахована особа, яка перемістилася з районів проведення активних бойових дій.
https://www.fpsu.org.ua
Коментарі до матеріалу