Психосоціальна підтримка працівників в кризових ситуаціях
Розпочата проти України збройна агресія та активні бойові дії не дивлячись на складнощі та суттєві зміни реалій все ж не завадили мільйонам українців, в тому числі з числа переміщених громадян, продовжувати працювати. Але слід зауважити, що потужний стрес, психологічні травми, соціально-економічні та інші проблеми, з якими стикаються працівники, суттєво знижують продуктивність праці та погіршують якість їхнього життя.
Зберегти психологічне здоров’я працівників і сталу роботу підприємства чи установи у період дії воєнний стану та у післявоєнний час допомагають заходи програми психосоціальної підтримки на робочому місці.
Соціальна підтримка – це фізичний та емоційний комфорт, який надають нам близькі та колеги по роботі, а також усвідомлення того, що працівники є частиною спільноти людей, які цінують і піклуються один про одного. Соціальна підтримка дуже важлива для психічного здоров’я працівника. Працівники, які долають депресивні стани, говорять про відсутність друзів серед колег, вони не отримують задоволення від своєї роботи, від спілкування, не задоволені стосунками з колегами та керівництвом та майже не довіряють своїм оточуючим, вони втрачають мотивацію до роботи та саморозвитку. Відсутність психосоціальної підтримки та почуття самотності та відчуженості роблять працівників більш вразливими до проблем із психічним здоров’ям.
Слід додати, що соціальна підтримка важлива як для працівників, які зовсім не мають проблем із психічним здоров’ям, так і для тих, хто відчуває певні труднощі.
Найкращим варіантом для будь-якого працівника є сформована власна мережа соціальної підтримки. Працівник, який долучений до такої мережі є більш стійким до виробничих та життєвих викликів, його психічне здоров’я менш вразливе і він має менший ризик стикнутися із психічним розладом. Основними складовим такої мережі можуть бути наприклад довірливі стосунки та підтримка в колективі, коли працівник ділиться власними переживаннями і відчувати прийняття, участь у житті колективу та мікроколективу, довірена особа з числа колег та керівництва, яка може надати додаткову психологічну підтримку, а також доступ до гарячих ліній та інших сервісів, де можна отримати консультацію та необхідну інформацію. Такі складові можна розвивати і додавати протягом всього періоду роботи в колективі.
https://smu.dsp.gov.ua
Коментарі до матеріалу