Втрачено трудову. Як підтвердити стаж при виході на пенсію?
Відповідно до Закону України від 09.07.2003 №1058 «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» право на пенсію за віком мають громадяни, які досягли пенсійного віку та набули необхідний страховий стаж. Страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески.
З 1 січня 2004 року дані про сплату внесків відображаються в системі персоніфікованого обліку Пенсійного фонду. Тож, якщо Ви розпочали свою трудову діяльність після цього часу і втратили свою трудову книжку, така ситуація не є критичною – вся інформація уже є в Пенсійному фонді і не потребує підтвердження.
Що ж робити, якщо втрачено трудову книжку з записами про періоди роботи до 1 січня 2004 року? До 1 січня 2004 року основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки, а також у випадках, коли у трудовій відсутні необхідні записи, для підтвердження стажу приймаються:
- довідки з підприємства (правонаступника), архівних установ з обов’язковим посиланням на первинні документи;
- виписки з наказів;
- особові рахунки та відомості на видачу заробітної плати;
- дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб;
- трудові договори і угоди;
- інші документи, що містять відомості про періоди роботи.
У випадку, коли документи про трудову діяльність не збереглись, стаж можливо підтвердити на підставі показань не менше, ніж 2-х свідків, які знають заявника по спільній роботі на одному підприємстві і мають документи про власну роботу за період щодо якого вони свідчать.
www.pfu.gov.ua
Коментарі до матеріалу