Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Отримання лікарських засобів неприбутковими організаціями

07.05.2021

Державні фінансові гарантії надання необхідних пацієнтам послуг з медичного обслуговування (медичних послуг) та лікарських засобів належної якості за рахунок коштів Державного бюджету України за програмою медичних гарантій визначає Закон від 19.10.17 р. № 2168-VIII «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2168).

Договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій укладається між закладом охорони здоров’я незалежно від форми власності чи фізичною особою - підприємцем, яка в установленому законом порядку одержала ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та Уповноваженим органом (частина перша ст. 8 Закону № 2168).

Порядок отримання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій встановлено ст. 9 Закону № 2168.

Оплата надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій, як передбачено частиною восьмою ст. 10 Закону № 2168, здійснюється на підставі інформації та документів, що внесені надавачем медичних послуг до електронної системи охорони здоров’я.

Надавач медичних послуг складає звіт в електронній системі охорони здоров’я, в якому зазначається обсяг наданих пацієнтам медичних послуг та лікарських засобів.

Оплата надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій, надавачами яких є державні та комунальні заклади охорони здоров'я, здійснюється на умовах попередньої оплати у випадках, встановлених Кабінетом Міністрів України (частина дев’ята ст. 10 Закону № 2168).

Надавач первинної медичної допомоги забезпечує наявність обладнання, устаткування та засобів, необхідних для забезпечення надання первинної медичної допомоги, що визначені відповідним табелем матеріально-технічного оснащення (п. 12 розділу ІІ Порядку надання первинної медичної допомоги, затвердженого наказом Міністерство охорони здоров'я України від 19.03.2018  № 504).

До однієї з основних функцій Уповноваженого органу належить здійснення заходів, що забезпечують цільове та ефективне використання коштів за програмою медичних гарантій, у тому числі заходів з перевірки дотримання надавачами медичних послуг вимог, встановлених порядком використання коштів програми медичних гарантій і договорами про медичне обслуговування населення (п.6 частини першої ст. 7 Закону № 2168).

Уповноваженим органом, відповідно до п. 7 частини першої ст. 2  Закону  № 2168, є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.

Таким Уповноваженим органом визначено Національну службу здоров'я України, що є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров'я, який реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення (п. 1 Положення про Національну службу здоров'я України, затвердженого постановою КМУ від 27.12.17 р. № 1101).

Пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу встановлено, що не є платниками податку на прибуток підприємств неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом ст. 133 Кодексу.

Так, згідно з п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

  • утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
  • установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу;
  • установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельні кооперативи;
  • внесена контролюючим органом до Реєстру.

Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (абзац перший п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).

Обов’язковими умовами перебування комунального підприємства у статусі неприбуткової організації є, зокрема, заборона розподілу доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб та використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

У разі недотримання неприбутковою організацією вимог, встановлених пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу, така організація підлягає виключенню з Реєстру з визначенням податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств відповідно до підпунктів 133.4.3 та 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

zt.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.04.2025
Лист ПФУ: Щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за сумісництвом
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ   ЛИСТ від 28.03.2025 р. № 2800-030401-8/20889   (Витяг)   Розглянувши [...] запит [...] щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за суміс...
04.04.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (31.03.2025 - 04.04.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   Лікарняний розпочався у день звільнення: що з ЄСВ? Відповідно до ст. 40 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VІІІ із змінами та доповненнями (далі – КЗпП) не допускається звільнення працівника з ініціативи власника або уповноваж...
18.04.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (14.04.2025 - 18.04.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   10 відповідей НАДС щодо нової класифікації посад державної служби Постанова набирає чинності одночасно із Законом України від 11 березня 2025 року № 4282-ІХ “Про внесення змін до деяких законів України щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці держ...
Нове
03.07.2025
В Україні запрацює нова соціальна послуга з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю
Міністерство соціальної політики України розпочинає експериментальний проект із закупівлі соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю. Тривалість проекту – два роки. Відповідну постанову прийняв Кабінет Міністрів України. Мета послуги – соціальна інтеграц...
03.07.2025
STEM-cубвенція: 108 шкіл отримають нові лабораторії та природничі кабінети
Кабінет Міністрів України розподілив останню частину субвенції на STEM-обладнання в межах «Профільної» — реформи старшої школи.  Загалом субвенцію в розмірі 499,4 млн грн отримають 108 шкіл. Тож цьогоріч у них зʼявляться сучасні природничі кабінети та STEM-лабораторії. Суми,...
03.07.2025
Відновлення втрачених документів внаслідок бойових дій
Пояснюємо, як діяти у разі втрати різних видів документів, куди звертатися і що потрібно підготувати для їх відновлення. Більше за темою: Втрачено первинні документи через воєнні дії: перші судові рішення Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат Втрата документів внаслідок бойови...