Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

«Перевзування» авто: нюанси обліку

30.04.2021 56 0 0

На балансі бюджетної установи обліковується автомобіль, який заводом-виробником був «узутий» у всесезонну гуму. Строк її використання вже спливає, і керівництво прийняло рішення придбати комплекти зимової та літньої гуми (на 4 колеса кожний, оскільки запасне колесо залишиться від комплекту заводу-виробника). Як відобразити в обліку списання шин, установлених на авто, та придбання зимового і літнього комплектів, заміну шин та їх експлуатацію, розповімо у цій статті.

Вимоги до оснащення автомобіля

Автомобіль від постачальника може йти з різною комплектацією, але зазвичай він має комплект автошин, що на ньому встановлені, плюс одну на запасному колесі.

️Запасне колесо перевозиться в автомобілі як додаткове для заміни спущеного, проколотого або для іншого непередбаченого випадку. Дехто, за традицією, називає його запасною шиною, але зараз ця назва не зовсім доцільна: безкамерну шину не можна надягнути на диск без спеціальних пристосувань, тому повністю зібране колесо возять як запасне. Деякі запаски (аварійне колесо, «докатка») не призначені для поїздок на далекі відстані. Максимальна експлуатаційна швидкість для більшості з них – 80 км/год.

Автошини використовуються з дотриманням вимог Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених наказом Мінінфраструктури від 26.07.13 р. № 549 (далі – КТЗ, Правила № 549).

Документальне оформлення

Рішення щодо придбання шин на авто приймає керівник установи за поданням відповідальної особи з урахуванням технічних характеристик авто. Тому деякі установи придбавають літній та зимовий комплекти шин, а деякі – лише універсальні всесезонні.

На кожну шину, що надійшла в установу, у тому числі й на шини, придбані разом з авто, відкривається Картка обліку пробігу (наробітку) пневматичної шини (далі – Картка обліку) за формою додатка 5 до Експлуатаційних норм середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджених наказом Мінтрансу від 20.05.06 р. № 488 (далі – Норми № 488). 

У Картці обліку вказують сумарний пробіг до списання та інформацію про подальше використання шини: відновлення зношеного протектора, її ремонт або перероблення (утилізацію). Тоді Картка обліку має статус акта списання шини. Її підписують члени комісії з питань обліку пробігу (наробітку), обігу і списання пневматичних шин перевізника (власника) КТЗ, яка призначається наказом керівника по установі (далі – комісія) (п. 7.1 Норм № 488).

Іноді виробник шин не проставляє їх порядковий номер. У такому разі для оприбуткування шин установа має присвоїти кожній із них інвентарний (номенклатурний) номер, який буде зберігатися за нею до припинення її використання, з метою запобігання помилок в обліку пробігу.

Облік пробігу (наробітку) шин здійснюється суб’єктами господарювання відповідно до вимог гл. 7 Норм № 488 та Правил № 549 (п. 1 розд. 12 Правил № 549). І хоча Норми № 488 постійно осучаснюються і доповнюються переліком нових виробників та марок шин, ринок наповнюють усе нові й нові моделі автотранспортних засобів. Тому за відсутності в Нормах № 488 придбаної моделі шин під час їх установлення слід скористатися рекомендаціями виробника.

balans.budget

Коментарі до матеріалу