Щодо порядку формування е-лікарняного
Відповідно до пункту 2 розділу II Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17.06.2021 № 1234, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.07.2021 за № 890/36512, листок непрацездатності формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі інформації про медичний висновок (медичні висновки) у разі ідентифікації пацієнта як застрахованої особи в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – РЗО).
Дані до РЗО вносяться на підставі відомостей, що надходять з джерел, передбачених статтею 18 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, зокрема, відомостей про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано, і з якої сплачено страхові внески, що надходять до Пенсійного фонду України від Державної податкової служби України в порядку міжвідомчого обміну.
Згідно із частиною першою статті 3 Закону України від 23.09.99 № 1105-XIV “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (далі – Закон № 1105) соціальне страхування здійснюється за принципами законодавчого визначення умов і порядку здійснення соціального страхування.
Допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомога по вагітності та пологах застрахованим особам (у тому числі тим, які здійснюють підприємницьку чи іншу діяльність та одночасно працюють на умовах трудового договору) надається за основним місцем роботи (діяльності) або за місцем роботи за сумісництвом (наймом) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Отже, частиною першою статті 22 Закону № 1105 визначено першочерговість реалізації права застрахованих осіб на допомогу по тимчасовій непрацездатності страхувальниками за основним місцем роботи.
Водночас повідомляємо, застрахованій особі в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) надано можливість формування витягу з РЗО, в якому містяться відомості про трудові відносини. Для цього призначено пункт меню “Запит на отримання електронних документів” розділу “Комунікації з ПФУ”. Для формування витягу необхідно обрати тип запиту “Витяг з РЗО”. Авторизація застрахованої особи в особистому кабінеті на вебпорталі здійснюється за кваліфікованим електронним підписом (КЕП) або Bank ID.
Заступник директора
Департаменту
Олена БОНДАРЕНКО
Джерело Лист ПФУ від 24.05.2023 р. № 2800-050101-8/28447
Коментарі до матеріалу