Фінансування допомоги по тимчасовій непрацездатності здійснюється на підставі заяви-розрахунку, яку роботодавець оформлює та подає до Фонду соціального страхування України за відповідним електронним лікарняним. Це пов’язано з тим, що е-лікарняний містить лише інформацію про непрацездатність, однак у ньому відсутні фінансові дані – зокрема, сума допомоги. Тому він потребує опрацювання бухгалтером.
Якщо ж роботодавець не має можливості опрацювати ваш лікарняний і подати його до Фонду на оплату через бойові дії, неможливість гарантувати виплату працівнику отриманих від Фонду коштів тощо, отримати виплати можна напряму. Для цього особисто або через законного представника зверніться у відділення ФССУ за місцем обліку як ВПО або реєстрації – наші фахівці нарахують допомогу без залучення роботодавця, а кошти надійдуть на вашу особисту банківську картку.
Актуальні адреси та контакти усіх відділень Фонду завжди можна знайти за посиланням (https://docs.google.com/document/d/1W...).
Тож, дата отримання Фондом заяви від роботодавця, а не дата створення е-лікарняного першочергово впливає на час отримання допомоги. Тому саме на дату прийняття заяви потрібно орієнтуватись у всіх звітностях ФССУ про стан фінансування.
Після того, як лікар створить вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність (про це надійде повідомлення від E-health), і за ним автоматично сформується е-лікарняний, потрібно повідомити про це роботодавця будь-яким зручним обом способом – наприклад, телефоном.
Також отримати допомогу від ФССУ в разі хвороби або вагітності можна, навіть якщо ви евакуювались за кордон.
Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги тільки після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни.
Коли е-лікарняний змінить свій статус на «готово до сплати», роботодавець розпочне процедуру призначення за ним допомоги – спочатку електронний документ передадуть на розгляд Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства для прийняття рішення щодо надання матеріального забезпечення. Строк розгляду документів і прийняття такого рішення – 10 календарних днів з дати видачі е-лікарняного (датою видачі вважається восьмий день після дати закриття е-лікарняного, а для лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день з дати відкриття).
Далі бухгалтерія розрахує суму матеріального забезпечення, сформує за е-лікарняним заяву-розрахунок і передасть її до ФССУ на оплату. На цей етап відведено не більш ніж 5 робочих днів. Ми радимо подавати заяви-розрахунки в електронному вигляді за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення (зверніть увагу, заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс на вебпорталі Пенсійного фонду, наразі він не має функціональної реалізації).
Пам’ятайте, що саме дата отримання Фондом заяви-розрахунку вплине на час фінансування допомоги. Тож працівникам варто не втрачати зв’язок зі своїм роботодавцем і цікавитись станом подання заяви.
Після того, як заяву подано, слідкувати за оплатою лікарняних можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
Аби орієнтуватись у щоденній звітності Фонду потрібно знати точну дату, коли заяву-розрахунок за вашим лікарняним було прийнято на фінансування. Її можна уточнити безпосередньо в роботодавця, або у відділенні Фонду, де його зареєстровано. Контакти (https://docs.google.com/document/d/1W...) (необхідно назвати свій ідентифікаційний код).
Інформація щодо стану фінансування оновлюється в телеграм-каналі https://t.me/socialfund за тегом #фінансування_оперативно. Після здійснення фінансування знадобиться декілька банківських днів, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця – наші управління надсилають відповідні платіжні доручення на списання коштів з рахунку Фонду і перерахування їх на рахунки роботодавців у найкоротші терміни, однак безпосереднє перерахування здійснюється не Фондом і у період війни може тривати довше, ніж зазвичай.
https://t.me/socialfund
Зверніть увагу!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від “Uteka.ua” у Telegram, а обговорювати їх у наших соціальних мережах та інших платформах.
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ
ЛИСТ
від 28.03.2025 р. № 2800-030401-8/20889
(Витяг)
Розглянувши [...] запит [...] щодо розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за суміс...
Бюджет. Бухгалтерський огляд
Лікарняний розпочався у день звільнення: що з ЄСВ?
Відповідно до ст. 40 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VІІІ із змінами та доповненнями (далі – КЗпП) не допускається звільнення працівника з ініціативи власника або уповноваж...
Бюджет. Бухгалтерський огляд
10 відповідей НАДС щодо нової класифікації посад державної служби
Постанова набирає чинності одночасно із Законом України від 11 березня 2025 року № 4282-ІХ “Про внесення змін до деяких законів України щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці держ...
Міністерство соціальної політики України розпочинає експериментальний проект із закупівлі соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю.
Тривалість проекту – два роки. Відповідну постанову прийняв Кабінет Міністрів України.
Мета послуги – соціальна інтеграц...
Кабінет Міністрів України розподілив останню частину субвенції на STEM-обладнання в межах «Профільної» — реформи старшої школи.
Загалом субвенцію в розмірі 499,4 млн грн отримають 108 шкіл. Тож цьогоріч у них зʼявляться сучасні природничі кабінети та STEM-лабораторії.
Суми,...
Пояснюємо, як діяти у разі втрати різних видів документів, куди звертатися і що потрібно підготувати для їх відновлення.
Більше за темою:
Втрачено первинні документи через воєнні дії: перші судові рішення
Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат
Втрата документів внаслідок бойови...