Фінансування допомоги по тимчасовій непрацездатності здійснюється на підставі заяви-розрахунку, яку роботодавець оформлює та подає до Фонду соціального страхування України за відповідним електронним лікарняним. Це пов’язано з тим, що е-лікарняний містить лише інформацію про непрацездатність, однак у ньому відсутні фінансові дані – зокрема, сума допомоги. Тому він потребує опрацювання бухгалтером.
Якщо ж роботодавець не має можливості опрацювати ваш лікарняний і подати його до Фонду на оплату через бойові дії, неможливість гарантувати виплату працівнику отриманих від Фонду коштів тощо, отримати виплати можна напряму. Для цього особисто або через законного представника зверніться у відділення ФССУ за місцем обліку як ВПО або реєстрації – наші фахівці нарахують допомогу без залучення роботодавця, а кошти надійдуть на вашу особисту банківську картку.
Актуальні адреси та контакти усіх відділень Фонду завжди можна знайти за посиланням (https://docs.google.com/document/d/1W...).
Тож, дата отримання Фондом заяви від роботодавця, а не дата створення е-лікарняного першочергово впливає на час отримання допомоги. Тому саме на дату прийняття заяви потрібно орієнтуватись у всіх звітностях ФССУ про стан фінансування.
Після того, як лікар створить вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність (про це надійде повідомлення від E-health), і за ним автоматично сформується е-лікарняний, потрібно повідомити про це роботодавця будь-яким зручним обом способом – наприклад, телефоном.
Також отримати допомогу від ФССУ в разі хвороби або вагітності можна, навіть якщо ви евакуювались за кордон.
Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги тільки після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни.
Коли е-лікарняний змінить свій статус на «готово до сплати», роботодавець розпочне процедуру призначення за ним допомоги – спочатку електронний документ передадуть на розгляд Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства для прийняття рішення щодо надання матеріального забезпечення. Строк розгляду документів і прийняття такого рішення – 10 календарних днів з дати видачі е-лікарняного (датою видачі вважається восьмий день після дати закриття е-лікарняного, а для лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день з дати відкриття).
Далі бухгалтерія розрахує суму матеріального забезпечення, сформує за е-лікарняним заяву-розрахунок і передасть її до ФССУ на оплату. На цей етап відведено не більш ніж 5 робочих днів. Ми радимо подавати заяви-розрахунки в електронному вигляді за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення (зверніть увагу, заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс на вебпорталі Пенсійного фонду, наразі він не має функціональної реалізації).
Пам’ятайте, що саме дата отримання Фондом заяви-розрахунку вплине на час фінансування допомоги. Тож працівникам варто не втрачати зв’язок зі своїм роботодавцем і цікавитись станом подання заяви.
Після того, як заяву подано, слідкувати за оплатою лікарняних можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
Аби орієнтуватись у щоденній звітності Фонду потрібно знати точну дату, коли заяву-розрахунок за вашим лікарняним було прийнято на фінансування. Її можна уточнити безпосередньо в роботодавця, або у відділенні Фонду, де його зареєстровано. Контакти (https://docs.google.com/document/d/1W...) (необхідно назвати свій ідентифікаційний код).
Інформація щодо стану фінансування оновлюється в телеграм-каналі https://t.me/socialfund за тегом #фінансування_оперативно. Після здійснення фінансування знадобиться декілька банківських днів, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця – наші управління надсилають відповідні платіжні доручення на списання коштів з рахунку Фонду і перерахування їх на рахунки роботодавців у найкоротші терміни, однак безпосереднє перерахування здійснюється не Фондом і у період війни може тривати довше, ніж зазвичай.
https://t.me/socialfund
Зверніть увагу!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від “Uteka.ua” у Telegram, а обговорювати їх у наших соціальних мережах та інших платформах.
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 03.09.2025 р. № 15-12-12/19271
Державна казначейська служба України розглянула [...] запит [...] щодо застосування коду економічної класифікації видатків та в межах компетенції повідомляє.
Відповідно до частини другої статті 5...
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 22.08.2025 р. № 2800-030401-8/55839
Розглянувши [...] звернення на вебпортал Пенсійного фонду України щодо обчислення середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат, Пенсійний фонд України повідомляє.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.202...
Бюджет. Бухгалтерський огляд
Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни для роботодавців з 2026 року
Інформуємо про зміни, введені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю», які почнуть діяти з 01.01.2...
Наказом Мінфіну від 14.11.2025 № 572 затверджені зміни до НП(с)БОДС:
121 «Основні засоби»;
129 «Інвестиційна нерухомість»;
133 «Фінансові інвестиції».
Документ зареєстровано в Міністерстві юстиції 02 грудня 2025 року за №1793/45199 і він набирає ...
Верховна Рада України ухвалила проект Державного бюджету на 2026 рік, у якому закладено значне підвищення заробітних плат педагогічним працівникам. Загальний обсяг коштів, передбачених для цього, становить 64,6 млрд грн та закладає необхідний ресурс для реалізації одного з ключових рішень державної ...
Трудовим договором є угода між працівником і роботодавцем (роботодавцем – фізичною особою), за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець (роботодавець – фізична особа) зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забез...