Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Міським, сільським та селищним головам не можна визначати собі премії та надбавки

20.04.2023

Бути міським, сільським чи селищним головою або головою місцевої ради важко та відповідально. Особливо, коли треба слідкувати не лише за добробутом та благоустроєм міста, але й за тим, щоб не порушувати вимоги антикорупційного законодавства. 

Аби трохи полегшити життя українських голів, ми підготували три поради щодо запобігання конфлікту інтересів, які стануть їм у нагоді.

Правило № 1. Не можна самостійно визначати собі премії та надбавки 

Голова може отримувати 5%, 50% і навіть 250% премій чи надбавок. Але він не може визначати розмір таких виплат САМОСТІЙНО. Це конфлікт інтересів.

Конфлікт інтересів виникає тоді, коли у вас є дискреційні повноваження (тобто на власний розсуд), які ви можете використати на свою користь. У цьому випадку - обрати розмір своєї премії самостійно. Про дискреційні повноваження можна прочитати у Базі знань НАЗК.  

Не важливо, скільки відсотків премії ви встановите -  50% чи 250%. Жоден публічний службовець не може самостійно об'єктивно оцінити свою роботу, щоб визначати розмір премії чи надбавки.

Правило № 2. Не збирайте комісію, яка має вас преміювати, зі своїх підлеглих

Створювати спеціальну комісію для преміювання голови не потрібно. Тим паче, якщо в до цієї комісії входять його підлеглі: заступники, керівники чи спеціалісти підрозділів. Якщо вам здається, що так ви уникнете конфлікту інтересів, адже розмір виплат визначаєте не ви, то вам це лише здається. Комісія з підлеглих не може об’єктивно оцінити вашу роботу, адже ви маєте прямий вплив на цих людей.

Рішення про преміювання мера має приймати місцева рада.

Правило № 3. Для уникнення конфлікту інтересів голови, місцева рада має визначити чітку суму премій

Місцевій раді потрібно визначити конкретну суму або відсоток премії голови. У рішенні мають бути вказані чіткі розміри щомісячного преміювання. Загальні умови встановлення премій та надбавок головам визначені постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів».

Отримуйте премії доброчесно. А НАЗК завжди вам у цьому допоможе.

https://wiki.nazk.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
10.10.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (06.10.2025 - 10.10.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни для роботодавців з 2026 року Інформуємо про зміни, введені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю», які почнуть діяти з 01.01.2...
07.11.2025
Зміни в законодавстві з 03 листопада по 07 листопад 2025 року
Уряд затвердив Порядок та умови використання вільних залишків коштів місцевих бюджетів, які утворилися на кінець 2024 року Уряд затвердив Порядок та умови використання вільних залишків коштів місцевих бюджетів, які утворилися на кінець 2024 року за рахунок додаткової дотації з державного бюджету мі...
30.09.2025
Лист ПФУ: щодо обчислення середньої заробітної плати для лікарняних після липневих змін
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ ЛИСТ від 17.09.2025 р. № 2800-030401-8/62282 (Витяг) Розглянувши [...] інформаційний запит [...] щодо обчислення середньої заробітної плати, Пенсійний фонд України повідомля...
Нове
12.12.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (08.12.2025 - 12.12.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   Мінфін оновив національні стандарти бухобліку в державному секторі Документ зареєстровано в Міністерстві юстиції 02 грудня 2025 року за №1793/45199 і він набирає чинності з 1 січня 2026 року (але не раніше офіційного опублікування). Мінрозвитку затвердило Типо...
12.12.2025
Лист Мінекономіки: щодо компенсації за невикористані дні відпустки держслужбовців у 2025 році
Мінекономіки
12.12.2025
Чи проводиться атестація робочих місць, коли на підприємстві оголошено простій?
Відповідно до частини першої статті 34 КЗпП України, простій ‒ це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами. В умовах простою атестація не проводиться у цехах, дільницях, виробництвах, на ро...