Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ДКСУ: Щодо надання інформації стосовно механізму отримання коштів від ЦЗ при оплаті суспільно корисних робіт

01.05.2023

Державна казначейська служба України (далі - Казначейство) щодо надання інформації стосовно механізму отримання коштів бюджетною установою від центру зайнятості при оплаті суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану та в межах компетенції повідомляє.
Повноваження Казначейства визначені Бюджетним кодексом України (далі - Кодекс) та Положенням про Державну казначейську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 N 215 (далі - Положення N 215).

Пунктом 2 Положення N 215 передбачено, що Казначейство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також дорученнями Кабінету Міністрів України і Міністра фінансів.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу власні надходження бюджетних установ - це надходження, отримані в установленому порядку бюджетними установами як плата за надання послуг, виконання робіт та цільових заходів, гранти, дарунки та благодійні внески, а також надходження від реалізації в установленому порядку продукції чи майна та іншої діяльності.

Спеціальний фонд бюджету складається, зокрема, із доходів бюджету (включаючи власні надходження бюджетних установ), які мають цільове спрямування (частина третя статті 13 Кодексу).
Слід зазначити, що згідно з частиною четвертою статті 13 Кодексу власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету.
Благодійні внески, гранти та дарунки належать до першої підгрупи другої групи власних надходжень.

Надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, у тому числі заходів з відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об'єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній власності фізичних або юридичних осіб, відносяться до другої підгрупи другої групи власних надходжень бюджетних установ.

Правові та організаційні засади залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану, що виконуються під час запровадження трудової повинності, а також питання соціального захисту працездатних осіб, що залучаються до їх виконання визначає Порядок залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2011 N 753 (далі - Порядок N 753).

Пунктом 10 Порядку N 753 передбачено, що фінансування суспільно корисних робіт може здійснюватись:

  • за рахунок коштів замовника або коштів місцевих держадміністрацій або благодійних внесків чи пожертвувань, або інших джерел, не заборонених законодавством;
  • за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, передбачених для виконання громадських робіт та інших робіт тимчасового характеру, коштів місцевих бюджетів, підприємств, установ, організацій, а також інших джерел, не заборонених законодавством.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13.07.2011 N 753 "Про затвердження Порядку залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану" Міністерству економіки, Міністерству оборони, Міністерству соціальної політики, Міністерству фінансів, Державному центру зайнятості, Державній службі з надзвичайних ситуацій в разі потреби надавати в межах компетенції роз'яснення щодо застосування Порядку, затвердженого цією постановою.

Враховуючи зазначене, рекомендуємо звернутись до зазначених центральних органів виконавчої влади, оскільки питання щодо механізму отримання коштів бюджетною установою від центру зайнятості при оплаті суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану перебуває поза межами компетенції Казначейства.

Лист ДКСУ_04_04_2023_15_12_12_5762.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.09.2025
Лист ДКСУ: щодо застосування КЕКВ 2200 та 3100
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ   ЛИСТ від 03.09.2025 р. № 15-12-12/19271   Державна казначейська служба України розглянула [...] запит [...] щодо застосування коду економічної класифікації видатків та в межах компетенції повідомляє.   Відповідно до частини другої статті 5...
11.09.2025
Лист ПФУ: щодо обчислення середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ЛИСТ від 22.08.2025 р. № 2800-030401-8/55839 Розглянувши [...] звернення на вебпортал Пенсійного фонду України щодо обчислення середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат, Пенсійний фонд України повідомляє. Постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.202...
22.08.2025
В Україні оновлено типи закладів дошкільної освіти
В Україні оновлено типи закладів дошкільної освіти. Це дасть змогу зробити садочки доступними для кожної дитини — незалежно від місця проживання чи життєвих обставин. Серед форматів:  ясла — для дітей від 3 місяців;  сімейні садочки — організовані родиною у власному ...
Нове
19.11.2025
Як узаконити громади
Закріплення правового статусу громади як первинної адміністративно-територіальної одиниці та основи для місцевого самоврядування без необхідності внесення змін до Конституції України  Загальний погляд на проблему Реформа місцевого самоврядування та територіальної організації влади стала одніє...
19.11.2025
Разведенная женщина воспитывает ребенка. Имеет ли она право на дополнительный социальный отпуск как одинокая мать?
Розлучена жінка виховує дитину. Чи має вона право на додаткову соціальну відпустку як одинока мати? Ні, немає. Одинока мати - це мати, у актовому записі про народження дитини якої відомості про чоловіка як батька дитини внесені в установленому порядку за її вказівкою; мати дитини, батько якої помер...
19.11.2025
Про комунікацію між роботодавцем і працівником у період воєнного стану
Відповідно до статті 7 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», в період дії воєнного стану сторони трудового договору можуть домовитися про альтернативні способи створення, пересилання й зберігання наказів і розпоряджень роботодавця, повідомлень та інш...