Електронні трудові книжки та перевірка страхового стажу онлайн
Впродовж військової агресії з боку Росії до Східного міжрегіонального управління стали надходить непоодинокі звернення щодо порядку ведення обліку трудової діяльності працівників як від роботодавців, так і від самих працівників.
Починаючи з 10 червня 2021 року в Україні офіційно діють електронні трудові книжки. Це цифровий аналог паперової трудової книжки. Її впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності українців, зменшити паперовий документообіг і пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів.
Також сучасна система дасть змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, а в майбутньому – автоматично вийти на пенсію без візиту до Пенсійного фонду.
Відтепер кожен роботодавець зобов’язаний надавати відомості про трудову діяльність своїх найманих працівників в електронному форматі. Зокрема, робити записи про прийняття на роботу, переведення чи звільнення, строкову військову службу та інші події, які раніше фіксувалися в паперовій формі.
Відповідно до Закону від 05.02.2021 р. № 1217-IX ( із змінами та доповненнями) внесення відомостей про трудову діяльність до Державного реєстру через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду у вигляді сканованих або оцифрованих копій, передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо), може здійснюватися як роботодавцем, так і працівником, із обов’язковим накладенням кваліфікованого електронного підпису.
За законом, у працівників і роботодавців є п’ять років для оцифрування трудових книжок. Після перевірки даних із боку Пенсійного фонду України та їхнього внесення до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування буде сформований кінцевий варіант електронної трудової книжки. Відтоді паперова версія буде непотрібна і зможе зберігатися в працівника або вестися паралельно з електронною версією, якщо цього забажає працівник.
https://smu.dsp.gov.ua
Коментарі до матеріалу