Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Упорядковано умови оплати праці працівників освіти

23.11.2017

Постановою КМУ від 15.11.17 р. № 854 (далі – Постанова № 854) унесено зміни до постанови КМУ від 30.08.02 р. № 1298 (далі Постанова № 1298), а саме приведено у відповідність до законодавства питання встановлення доплат за вчене звання та науковий ступінь, а також підвищено тарифні розряди за деякими посадами працівників освіти.

Доплати за вчене звання та науковий ступінь

Згідно зі ст. 54 Закону від 01.07.14 р. № 1556-VІІ «Про вищу освіту» (далі – Закон № 1556) в Україні крім вчених звань доцента, професора присвоюється вчене звання «старший дослідник». Таке звання присвоюється особам, які професійно здійснюють наукову або науково-технічну діяльність.

Тож Постанову № 1298 доповнено нормою щодо встановлення доплати за наявність звання старшого дослідника у граничному розмірі 25 % посадового окладу (ставки заробітної плати), тобто на рівні з розміром, передбаченим для доцента, старшого наукового співробітника.

У ст. 61 Закону № 1556 установлено також умови здобуття ступеня:

  • доктора філософії/доктора мистецтва – зарахованою до закладу вищої освіти (наукової установи) особою, яка є аспірантом;
  • доктора філософії – зарахованою до вищого військового навчального закладу (закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання) особою, що є ад’юнктом.

З метою впорядкування питання щодо доплати за науковий ступінь доктора філософії передбачено встановлення цієї доплати у граничному розмірі 15 % посадового окладу (ставки заробітної плати). Доплата в такому розмірі виплачується особам із науковим ступенем кандидата наук.

Вищезгадані доплати, як відомо, установлюються працівникам, оплата праці яких здійснюється на умовах, передбачених постановою № 1298 (освітяни, медики, працівники культури, соцзахисту тощо).

Звернемо увагу: право на такі доплати працівники мають лише в разі, якщо їхня діяльність за профілем збігається з наявним науковим ступенем. Це правило поширюється й на доплату за вчене звання. Тобто звання та ступені мають відповідати профілю діяльності працівника на займаній ним посаді, що й визначає керівник установи, закладу.

Підвищення посадових окладів

З набуттям чинності Постанови № 854 посадові оклади необхідно розраховувати за вищими тарифними розрядами (далі – т. р.), ніж раніше. Таке підвищення відбулося після внесення змін до розд. І «Освіта» додатка 2 до Постанови № 1298.

Ідеться про зазначені в підрозд. 1 цього розділу посади керівних та науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів ІІІ та ІV рівня акредитації. Так, для керівників основних структурних підрозділів, посади яких віднесено до педагогічних, тарифні розряди встановлено в діапазоні 12–14, тоді як аналогічним керівникам, посади яких не належать до педагогічних, вони не змінилися (10–12-й т. р.).

Для директорів (завідувачів) інститутів післядипломної освіти, посади яких віднесено до педагогічних, після внесення змін установлено 17–23-й т. р., тоді як до внесення змін – 15–21-й т. р. Якщо таку посаду віднесено до науково-педагогічних, то за нею підвищення тарифних розрядів не відбулося.

Нагадаємо: Перелік посад педагогічних та науково-педагогічних працівників затверджено постановою КМУ від 14.06.2000 р. № 963.

Директорові центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій замість 20-го т. р. відтепер можна встановлювати 22-й.

Зміни посадових окладів для наочності проаналізуємо в таблиці:

(грн.)

Посади

До змін

Після змін

Тарифний розряд

Тарифний коефіцієнт

Посадовий оклад

Тарифний розряд

Тарифний коефіцієнт

Посадовий оклад

1

2

3

4

5

6

7

Керівники основних підрозділів

10–12

1,82–2,12

2 912–3 392

Керівники основних підрозділів, посади яких:
– віднесено до педагогічних

12–14

2,12–2,42

3 392–3 872

– не віднесено до педагогічних

10–12

1,82–2,12

2 912–3 392

Головний інженер

10–12

1,82–2,12

2 912–3 392

10–12

1,82–2,12

2 912–3 392

Директор (завідувач) інституту післядипломної освіти

15–21

2,58–3,85

4 128–6 160

Директор (завідувач) інституту післядипломної освіти, посада якого віднесена до:
– педагогічних

17–23

3–4,27

4 800–6 832

– науково-педагогічних

15–21

2,58–3,85

4 128–6 160

Керівник навчально-наукового або науково-виробничого інституту

15–21

2,58–3,85

4 128–6 160

15–21

2,58–3,85

4 128–6 160

Директор центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій

20

3,64

5 824

22

4,06

6 494

Розрахунок посадових окладів здійснюється за тарифними коефіцієнтами, установленими в додатку 1 до Постанови № 1298, виходячи з посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го т. р., установленого в розмірі прожиткового розміру для працездатних осіб на 01.01.17 р. За ст. 7 Закону від 21.12.16 р. № 1801-VІІІ «Про Державний бюджет України на 2017 рік» він становить 1 600 грн.

Зазнав змін також підрозд. 2 розд. 1 цього додатка щодо визначення тарифних розрядів за посадами керівних та педагогічних працівників училищ. Так, директорам (начальникам, завідувачам) училищ вони встановлюються на рівні керівників загальноосвітніх, професійно-технічних, міжшкільних закладів усіх типів і найменувань, тобто в діапазоні 14–18-го т. р.

На сьогодні згідно зі ст. 5 Закону від 10.02.98 р. № 103/98-ВР «Про професійно-технічну освіту» здобуття громадянами професійно-технічної освіти здійснюється в таких державних та комунальних закладах, як професійно-технічні навчальні училища.

Рекомендації щодо запровадження нових норм

Хоча на момент підписання цього номера до друку Постанова № 854 ще не набула чинності, застосовуватиметься вона з 01.09.17 р. Тому вважаємо за доцільне переглянути реальні фінансові можливості кожного закладу освіти, де будуть застосовані норми вищезгаданого документа, аби не обмежувати прав інших працівників на встановлені їм згідно з укладеним трудовим договором умови оплати праці в разі підвищення посадових окладів або ж установлення доплат (зокрема, за вчене звання, науковий ступінь), надбавок тощо.

Крім того, нагадаємо, що: по-перше, право встановлювати доплати надано керівникові установи; по-друге, доплати належать до стимулюючих виплат і встановлення їх не є обов’язковим.

Отже, економічним та кадровим службам навчальних закладів слід привести у відповідність до норм Постанови № 854:

  • штатні розписи;
  • посадові інструкції працівників (зокрема, у частині встановлення обов’язків та повноважень за посадами, що належать до педагогічних чи науково-педагогічних, та тих, що не належать до них).
Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 3
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
03.06.2025
Штрафонебезпечні помилки з ПДФО та військового збору в Об’єднаному звіті
Після запровадження воєнного стану були певні послаблення в застосуванні штрафних санкцій, зокрема, стосовно подання податкової звітності. Проте нині штрафи застосовуються як за несвоєчасне подання Об’єднаного звіту, так і за порушення щодо нарахування та сплати ПДФО й військового збору.Тож ро...
03.06.2025
Штрафи з ПДФО та військового збору: які порушення обходяться найдорожче
Порушення, пов’язані з ненарахуванням, несплатою ПДФО та військового збору, а також неподанням Об’єднаної звітності, поданням її з недостовірними даними і помилками, можуть призвести до серйозних штрафних санкцій. У цій статті ми розглянемо, які саме штрафи передбачено за такі порушення,...
03.05.2025
Відпустка за відпусткою: один чи два розрахунки середньої зарплати?
Працівник бере дві відпустки поспіль. Як розрахувати суму відпусткових у цьому випадку: робити один розрахунок чи два різних? Працівник бере дві відпустки поспіль. Як розрахувати суму відпусткових у цьому випадку: робити один розрахунок чи два різних? До нас звернулося відразу декілька читачів з т...
Кращі матеріали