Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Перехідний період у закупівлях: висновки

01.06.2020 761 0 3

Нова редакція Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922) набула чинності ще восени 2019 року, але до її застосування було довгих пів року, що давали змогу підготуватися і замовникам, і електронній системі закупівель ProZorro (далі – ЕСЗ). І хоч ці пів року здавалися досить тривалим періодом, промайнули вони швидко. Уже місяць закупівельники працюють, керуючись вимогами нової редакції Закону № 922. Однак, на жаль, як показує практика, ні замовники, ні ЕСЗ не підготувалися належно до змін. Тож розглянемо, на що варто звернути увагу в підсумках перехідного періоду, щоб працювати відповідно до вимог нової редакції Закону.

Як відомо, закупівлі планують з огляду на річну потребу і вносять до Річного плану закупівель. Тож ніхто не чекав квітня, щоб розпочинати закупівлі, а отже, вони були або сплановані, або розпочаті ще на початку цього року.

А 19 квітня для замовників настав переломний момент: вони вже мали частину завершених закупівель, частину закупівель, що були у процесі їх проведення, і частину закупівель, що лише планувалися до проведення.

Крім того, такі закупівлі мали різну вартісну межу, а отже, і різний порядок проведення. Тому пропонуємо розглянути окремо:

  • проведення процедур закупівель, до яких у попередній редакції Закону № 922 належали відкриті торги, конкурентний діалог та переговорна процедура закупівель;
  • закупівлі вартістю від 50 тис. грн до меж, установлених для проведення процедур закупівель. Для їх проведення до замовників було висунуто вимогу щодо обов’язкового оприлюднення звіту про укладені договори в ЕСЗ та надано право натомість застосовувати ЕСЗ для відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору;
  • закупівлі до 50 тис. грн, які фактично не регулювалися Законом № 922, але для них також було передбачено дотримання принципів здійснення публічних закупівель та можливість використовувати ЕСЗ для відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.

Дві останні категорії серед закупівельників зазвичай називали «допороговими закупівлями», і в разі якщо замовник обирав варіант із використанням ЕСЗ для відбору, він застосовував Інструкцію про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в частині 1 статті 2 Закону № 922, затверджену наказом ДП «Прозорро» від 19.03.19 р. № 10 (далі – Інструкція № 10).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали